تولید نفت آمریکا کاهش می‌یابد/قیمت جهش کرد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,
در شروع معاملات هفتگی بازارها، قیمت نفت خام بیش از ۱ درصد جهش کرد چرا که نشانه‌هایی از افت تولید آمریکا-بزرگترین تولیدکننده حال حاضر جهان- به علت سقوط اخیر قیمت‌ها، دیده می‌شود. 

به گزارش مهر به نقل از رویترز، در ساعات اولیه بازارها در روز دوشنبه، قیمت نفت خام در حالی بیش از یک درصد جهش کرد که نشانه‌هایی از افت تولید آمریکا به عنوان بزرگترین تولیدکننده حال حاضر جهان، به علت سقوط اخیر قیمت‌ها دیده می‌شود. با این همه، نگرانی‌هایی در مورد اقتصاد جهانی، همچنان به بازارهای نفت فشار وارد می‌کنند.

 

 قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۸۹ سنت یا ۱.۵۳ درصد جهش کرد و به ۵۴.۷۱ دلار رسید.

 

قیمت هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۴۷ سنت یا ۱.۰۳ درصد جهش کرد و به ۴۶.۰۶ دلار رسید.

 

قیمت‌های نفت از سقوط سنگین هفته گذشته خود باز می‌گردند. در هفته ای که گذشت قیمت نفت برنت ۱۱ درصد پایین آمد و به کمترین میزان خود از سپتامبر ۲۰۱۷ تا کنون رسید؛ در حالی که قیمت نفت دابلیوتی‌آی هم به ۱۱ درصد سقوط بدترین عملکرد هفتگی خود از ژانویه ۲۰۱۶ تا کنون را ثبت کرد.

 

هر دو شاخص حالا بیش از ۳۵ درصد از قیمت‌هایی که در اوایل اکتبر ثبت کرده بودند، کمتر هستند. در عین حال، سقوط سنگین قیمت‌ها باعث شده است تا حفاران نفت شیل آمریکا برنامه‌های حفاری خود برای سال آینده را کاهش دهند.

 

شکوفایی تولید نفت شیل آمریکا باعث شد تا این کشور، جایگاه برترین تولیدکننده نفت جهان را بالاتر از تولیدکنندگانی سنتی مانند روسیه و عربستان سعودی، به دست آورد. این صنعت در مرکز خواسته‌های رئیس‌جمهور ایالات متحده برای تقویت استقلال انرژی آمریکا قرار دارد.

 

کیم کوآنگ، تحلیل‌گر شرکت اوراق سامسونگ در سئول، می‌گوید: به نظر نمی‌رسد در کوتاه‌مدت قیمت نفت بیش از این پایین بیاید، چراکه ترامپ برای حمایت از صنعت نفت شیل، علاقه‌ای به این ندارد که قیمت نفت از ۵۰ دلار پایین‌تر بیاید.

 

طبق اعلام شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز، حفاران آمریکایی، در هفته منتهی به ۲۱ دسامبر، با اضافه کردن ۱۰ حلقه چاه، تعداد کل چاه‌های فعال تحت حفاری خود را به ۸۸۳ حلقه افزایش دادند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------