نحوه ارتباط سازمان امور مالیاتی اصلاح و مشخص شد



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,سازمان امور مالیاتی ا
نمایندگان مردم در خانه ملت در پی اصلاح نحوه ارتباط سازمان مالیاتی و مودیان، سازمان را در صدور صورتحساب الکترونیکی و ثبت دقیق معاملات در سامانه مودیان، ارائه آموزش و مشاوره‌های فنی و غیرمالیاتی به مودیان و ... مختار گذاشتند. 

به گزارش ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی اصلاحات لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) با ماده (۲۶) این لایحه با ۱۵۱ رأی موافق، ۳۱ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

 

در ماده (۲۶) این لایحه آمده است: سازمان می‌تواند جهت حصول اطمینان از عملکرد صحیح مودیان در خصوص صدور صورتحساب الکترونیکی و ثبت دقیق معاملات در سامانه مودیان، اطمینان از انجام تکالیف قانونی توسط مودیان، ارائه آموزش و مشاوره‌های فنی و غیرمالیاتی به مودیان، پشتیبانی و استانداردسازی تجهیزات مورد استفاده مودیان و دریافت استعلامات مورد نیاز، از جمله گزارش‌های الکترونیکی پرداخت، از خدمات شرکت‌های معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی استفاده کند.

 

شرایط، نحوه انتخاب، چگونگی ارتباط با سازمان و مودیان، تعیین تعرفه‌ها و سایر مقررات مربوط به شرکت‌های معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی به موجب آین‌نامه‌ای است که ظرف مدت شش ماه از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون توسط کارگروه راهبری سامانه مودیان تهیه می‌شود و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد.

 

نظارت بر حسن اجرای این قانون بر عهده کار گروه یاد شده بوده و کارگروه مزبور موظف است هر شش ماه گزارش عملکرد سازمان را در این خصوص به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

 

نمایندگان همچنین تبصره (۲) ماده (۱۸) این لایحه را که به دلیل خلاف برنامه بودن به دو سوم رأی نیاز داشت را با ۱۷۰ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

 

در تبصره (۲) ماده (۱۸) این لایحه آمده است: جوایز موضوع این ماده تا میزان معافیت مالیات بر درآمد حقوق موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم برای هر شخص در سال از شمول مالیات و تسلیم اظهارنامه مالیاتی مربوط به این جایزه، معاف می‌باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------