واردات روزانه ۱۲.۱ میلیون لیتر بنزین در سال ۹۵/ میزان تولید و مصرف ۵ فرآورده اصلی



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,واردات بنزین
براساس اطلاعات ترازنامه هیدروکربوری، واردات بنزین در سال 95 روزانه ۱۲.۱ میلیون لیتر در روز و میزان مصرف روزانه بنزین موتور در این سال هم 74.66 میلیون لیتر در روز بوده است. 

به گزارش فارس براساس اطلاعات ترازنامه هیدروکربوری سال 95 مجموع تولید فرآورده‌های اصلی شامل گاز مایع،‌ بنزین موتور (با افزایش MTBE و سایر مواد افزودنی)،‌ نفت سفید و سوخت‌های هوایی،‌ نفت‌گاز و نفت‌کوره در سال 95 به میزان  236.15 میلیون لیتر در روز با کاهش 1.74 درصد نسبت به سال گذشته آن بوده است.

 

*میزان تولید فرآورده های نفتی

همچنین میزان تولید گاز مایع برابر 10.81 میلیون لیتر در روز، میزان تولید بنزین موتور (با افزایش MTBE و سایر مواد افزودنی) برابر 59.10 میلیون لیتر در روز، میزان تولید نفت سفید و سوخت‌های هوایی برابر 13.55 میلیون لیتر در روزمیزان تولید سوخت‌های جت و نفت گاز برابر 89.49 میلیون لیتر در روز بوده است. میزان تولید نفت کوره نیز برابر 63.19 میلیون لیتر در روز بوده است

 

براساس آمار و اطلاعات این ترازنامه، واردات بنزین در سال 95 با رشدی 21 درصدی نسبت به سال قبل، به روزانه 12.1 میلیون لیتر در روز رسیده است.

 

*میزان مصرف فرآورده های نفتی 

این گزارش حاکی است مصرف گاز مایع در سال 95 برابر است با 11.10 میلیون متر مکعب در روز بوده است. همچنین مصرف روزانه بنزین موتور برابر است با 74.66 میلیون لیتر در روز بوده است.

 

این گزارش تصریح می کند مصرف نفت سفید در سال 95 برابر است با 8.38 میلیون لیتر در روز و مصرف نفت گاز در این سال برابر است با 82.98 میلیون لیتر در روز و همچنین مصرف نفت کوره در این دوره زمانی 16.38 میلیون لیتر در روز بوده است.

 

به گزارش فارس، صادرات روزانه فرآورده­‌های نفتی در سال 95 بالغ‌بر 376/64 هزار بشکه در روز، شامل نفت‌کوره،‌ نفت‌گاز، نفت سفید همراه با برش سنگین نفتی و نفتا و گاز مایع بوده است.

 

همچنین کارکرد حمل نفت خام به‌وسیله خطوط لوله به پالایشگاه‌های نفت کشور بالغ‌بر 31036/46 میلیون تن-کیلومتر معادل 80019 میلیون لیتر نفت خام حجم حمل شده بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------