آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

بانک جهانی: رشد اقتصاد ایران تا یک سال دیگر مثبت می‌شود



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , بانک جهانی
بانک جهانی در جدیدترین گزارش "چشم انداز اقتصاد جهانی" برآورد تیره‌تری برای اقتصاد جهانی در سال میلادی جاری ارایه کرد که اقتصاد ایران نیز از آن بی نصیب نماند. 

به‌ گزارش ‌ایسنا، طبق جدیدترین گزارش بانک جهانی از وضعیت اقتصاد جهانی،  تولید ناخالص واقعی ایران در سال میلادی گذشته ۱.۵ درصد کوچک شد در حالی که در سال ۲۰۱۷ به میزان ۱.۸ درصد و در سال ۲۰۱۶ به میزان ۱۳.۴ درصد رشد داشت.  

 

این پیش‌بینی منفی روی چشم انداز اقتصادی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سال ۲۰۱۹ نیز تاثیر گذاشت به طوری که بانک جهانی در گزارش خود اعلام کرد: رشد اقتصادی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سال ۲۰۱۹ اندکی اوج گرفته و به ۱.۹ درصد خواهد رسید با این حال تسریع فعالیت تولیدی در کشورهایی مانند عربستان سعودی و مصر با انقباض اقتصاد ایران که از تحریم‌های آمریکا متاثر شده است، جبران خواهد شد.

 

اما بانک جهانی انتظار دارد پس از سال ۲۰۱۹، اقتصاد ایران در افق پیش بینی شده شاهد بهبود تدریجی باشد. این وام دهنده جهانی برآورد کرد که رشد اقتصادی ایران تا سال ۲۰۲۰ مثبت می‌شود و به میزان ۱.۱ درصد در سال ۲۰۲۰ و به همین میزان در سال ۲۰۲۱ رشد می‌کند.

 

چشم انداز بانک جهانی از اقتصاد ایران نسبت به گزارش ژوئن این بانک تغییراتی داشته است و این بانک نسبت به ژوئن نرخ رشد تولید ناخالص داخلی ایران را به میزان قابل توجهی کاهش داده که ناشی از تاثیر تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه تهران بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------