آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

انتخاب خانه‌دومی‌ها در بازار مسکن



وضعیت بازار معاملات مسکن در آخرین فصل از سال ۹۷ نشان می‌دهد عمده متقاضیان تبدیل به احسن واحدهای مسکونی که معمولا به‌عنوان خانه‌دومی‌های بازار شناخته می‌شوند متقاضی خرید آپارتمان‌های با متراژ ۸۰ تا ۱۰۰ مترمربع هستند.

تحقیقات میدانی  دنیای اقتصاد  از بازار مسکن مورد جست‌وجوی خانه دومی‌ها برای تبدیل به احسن آپارتمان‌های ریزمتراژ و کوچک‌متراژ به واحدهای مسکونی میان متراژ نشان می‌دهد اغلب این متقاضیان خواستار خرید واحدهای مسکونی با متراژ بالاتر و عمربنای بیش از ۱۰ سال هستند. مناسب‌تر بودن سطح قیمتی واحدهای مسکونی با عمربنای بیش از ۱۰ سال تا ۱۵ سال ساخت نسبت به واحدهای مسکونی نوساز و با عمربنای کمتر از ۱۰ سال علت این موضوع است؛ چراکه متقاضیان ترجیح می‌دهند حال که تصمیم به تبدیل به احسن واحدهای مسکونی ریزمتراژ یا کوچک‌متراژ خود گرفته‌اند از طریق انتخاب آپارتمان‌های میانسال و انجام بازسازی‌های مورد نظر و مطابق با سلیقه خود، متراژ واحد جدید را تا حد امکان افزایش دهند.

 

درحالی که هم اکنون بیش از نیمی از معاملات خرید مسکن در بازار واحدهای مسکونی با متراژ کمتر از ۸۰ مترمربع انجام می‌شود؛ اما آپارتمان‌های ۸۰ تا ۱۰۰ مترمربع نیز در ردیف واحدهای مسکونی پرطرفدار در بازار خرید و فروش آپارتمان‌های مسکونی هستند. هم‌اکنون سطح قیمت هر مترمربع از این واحدها تا حدی در مقایسه با متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان ریزمتراژ و کوچک‌متراژ مشابه پایین‌تر است و همین موضوع سبب می‌شود خانه دومی‌ها بتوانند هر مترمربع از این واحدها را با قیمتی کمتر از هر مترمربع واحد مسکونی خود به شرط مشابه بودن شرایط آپارتمان‌ها به لحاظ سن بنا، موقعیت و... خریداری کنند؛ هرچند هم‌اکنون عرضه واحدهای نوساز در این گروه متراژی از آپارتمان‌های مسکونی در مقایسه با واحدهای مسکونی با متراژ کمتر از ۸۰ مترمربع مناسب‌تر است و در صورتی که متقاضیان خانه دومی در بازار مسکن قصد خرید این واحدها را داشته باشند، می‌توانند با سهولت بیشتری در مقایسه با خریداران واحدهای مسکونی کوچک‌متراژ و ریزمتراژ اقدام به خرید واحد نوساز کنند.

 

 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,بازار مسکن

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------