آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید…

باهنر: اعتیاد به نفت باید درمان شود



اخبار,اخباراقتصادی,نفت


 اخباراقتصادی - باهنر: اعتیاد به نفت باید درمان شود

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وابستگی کشور به منابع نفتی گفت: در کنار اعتیاد به مواد مخدر، اعتیاد دیگری نیز در کشور داریم که همان اعتیاد به منابع نفتی است متاسفانه ما از این نعمت بزرگ که خداوند در اختیار ملت قرار داده به درستی استفاده نکرده و همه نفتی شده ایم.

به گزارش مهر، ظهر امروز مراسم روز ملی اصناف با حضور محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم شهرستانهای شهریار، قدس و ملارد در مجلس، فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران، فرماندار، روسای ادارات و جمعی از کسبه و بازاریان شهریار در سالن همایشهای جمعیت هلال احمر این شهرستان برگزار شد.

محمدرضا باهنر در این مراسم وضعیت کلی کشور را حساس خواند و اظهار داشت: در گذشته به منظور ایجاد تحولات اقتصادی طرح های کلانی نظیر سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی، چشم انداز 20 ساله و... در دستور کار قرار گرفت، سیاستهای کلی که طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب طی یکی دو سال اخیر در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بحث قرار گرفت و پس از پیشنهاد به محضر ایشان، ابلاغ شد.

تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم تولید ثروت و خلق پول است
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از این سیاستها نظیر جمعیت، سلامت، بندهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی و... بسیار مهم و حساس است، اقتصاد مقاومتی در واقع از یک تحول اجتناب ناپذیر در اقتصاد کشور خبر می دهد که چاره ای جز حرکت به سوی آن نداریم، البته برخی سیاستهای کلی کشور در گذشته به لیل بی توجهی و اشتباه کاری، از مسیر اصلی فاصله گرفت و تمام شد.

این مسئول با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و ضرورت توجه ویژه مسئولان در مقابله جدی با این پدیده شوم عنوان کرد: البته ما اعتیاد دیگری نیز در کشور داریم که باید فکری اساسی برای آن صورت گیرد و همان اعتیاد به منابع نفتی کشور است، متاسفانه ما از این نعمت بزرگ که خداوند در اختیار ملت قرار داده به درستی استفاده نکرده و همه نفتی شدیم! دولت نفتی، شورای اصناف نفتی، بخش خصوصی نفتی و......

وی تاکید کرد: در هر صورت اقتصاد مقاومتی نیاز جدی به تولید ثروت و خلق پول دارد، باید از امکانات عظیم مملکت به درستی بهره برده و سرمایه الهی نفت را به سرمایه ای فناناپذیر تبدیل کنیم که باز تولید داشته باشد و در چرخه اقتصاد بچرخد.

مستی ما را باده های نفتی پاسخ نمی دهد
باهنر با اشاره به اینکه طی 35 سال گذشته پول نفت بسیاری به دست آورده ایم و بسیار نیز خرج کرده ایم، گفت: اما می دانیم که این مستی ما را باده های نفتی پاسخ نمی دهد لذا باید برای تولید ثروت تلاش کنیم، متاسفانه تاکنون بنگاه های اقتصادی را وارونه نگاه می کردیم اگر شیپور را از سرِ درست بگیریم بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: ما وظیفه داریم که اقتصاد را سامان دهیم و به جلو برانیم، خلق ثروت نیازمند دقت، تبحر و باورمندی است باید توان و همت جوانان را باور کرده و از فناوریهای نو توجه و حمایت بیشتری داشته باشیم چراکه این حوزه می تواند تحولات عظیمی در کشور به ویژه عرصه اقتصاد ایجاد کند اما در صورت غفلت گرفتار خواهیم شد.

کشور باید در چارچوب قوانین؛ دارای چندین حزب شناسنامه دار باشد
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در گریزی به مسائل سیاسی اظهار داشت: به اعتقاد بنده اگر بخواهیم مردم سالاری دینی که هدیه گرانبهای انقلاب اسلامی به نسل جدید است، کامل شود باید چندین حزب شناسنامه دار و مقید به قانون اساسی در کشور داشته باشیم چراکه بسیاری از حزبها در دنیا به حکومتها کمک می کنند اما باید مورد مراقبت نیز قرار گیرند.

وی افزود: NGO ها و بخش خصوصی باید هنر خود را در عرصه اقتصاد نیز داشته باشند چراکه این بخش در برنامه پنجم، چشم انداز بیست ساله ... به طور جدی در اقتصاد کشور وارد شده اما باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرد.

باهنر با اشاره به اقدامات مثبت اصناف در تاریخ انقلاب اسلامی؛ دشمن شناسی، وظیفه شناسی و کمکهای بی دریغ این قشر را نشانه بصیرت آنان برشمرد و عنوان کرد: در سال گذشته پس از چند دهه، قانون اصناف را به عنوان قانونی مترقی، مسئولیت دار و وظیفه شناس تصویب کردیم که در آن شان و منزلت صنوف به جایگاه واقعی خود ارتقا پیدا کرد.

اصناف می توانند قوام بخش نظام باشند
این مسئول ادامه داد: در این راستا بسیاری از کارهای حاکمیتی به اصناف سپرده شد چراکه این قشر توانمند و قابل اعتماد هستند و می توان به آنها تکیه کرد البته باید پاسخ خوبی نیز بدهند، متاسفانه در هر قشری سواستفاده وجود دارد اما این مساله نباید به تمام افراد آن قشر و طبقه آسیب بزند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: به اعتقاد بنده اصناف باید میزان مالیات پرداختی خود را تعیین کنند مشروط به اینکه نظام حاکمیتی احساس کند اینها حلقه واسط بین بخش خصوصی و دولت هستند.

وی سالجاری را سالی بسیار حساس و به تعبیری پیچ تند تاریخی برای اصناف برشمرد و اظهار امیدواری کرد: اصناف می توانند با اراده و تلاش بیشتر، قوام بخش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند.
  اخبار اقتصادی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------