آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در ایران با رفع تحریم



اخبار,اخباراقتصادی,شرکت های آمریکایی


 اخباراقتصادی - سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در ایران با رفع تحریم

تیم های اکتشافی شرکت های جهانی همزمان با گفت و گو های ایران و شش قدرت جهانی، با شرکای ایرانی احتمالی خود ملاقات می کنند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت، با توجه به وضعیت فعلی شرکت ها که عمدتا آماده باش برای حرکت است، احتمالا در صورتی که تحریم ها برداشته شوند، اقدام به سرمایه گذاری در ایران خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، وال استریت ژورنال نوشت، شرکت های آمریکایی به دلیل حساسیت سیاسی سرمایه گذاری در ایران، هنوز در مورد سرمایه گذاری دست نگه داشته اما احتمالا با رفع تحریم ها، پشت خط شروع مسابقه باقی نخواهند ماند.

این در حالی است که تیم های اکتشافی شرکت های جهانی همزمان با گفت و گو های ایران و شش قدرت جهانی، با شرکای ایرانی احتمالی خود ملاقات می کنند.

اکبر کمیجانی، معاون رییس بانک مرکزی ایران در این زمینه گفت: نخستین بازنده، شرکت های آمریکایی هستند که تا کنون برای بررسی سرمایه گذاری در ایران علاقه کمی نشان داده اند.

با این وجود بازرگانان ایرانی در تهران به این روزنامه علاقمندی خود را به همکاری با سرمایه گذاران آمریکایی بیان داشتند.

شرکت های روسی، چینی و ترک که سابقه حضور زیادی در ایران دارند، به داشتن کالاهای با کیفیت یا توانایی معرفی فناوری های پیشرفته مشهور نیستند.

در اواخر آوریل، ایران یک قرارداد 2.5 میلیارد دلاری با شرکت ملی نفت چین را به دلیل تاخیرهای مکرر آن در اجرای یک پروژه بزرگ نفتی لغو کرد. شرکت ملی نفت چین که یک شرکت دولتی است از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

این روزنامه به نقل از رییس اتاق بازرگانی ایران نیز نوشت که شرکت های ایرانی علاقه مند هستند به بهترین بازارها و فناوریهای جهان در هر کجا که باشد دسترسی داشته باشند.
 اخباراقتصادی - ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------