بي‌دقتي نشود



اخبار,اخباراقتصادی,محصولات لبني


 اخبار  اقتصادی  - بي‌دقتي نشود

قيمت ماست و پنير و به‌طورکلي محصولات لبني (قوت اکثر خانواده‌هاي حقوق‌بگير) آن هم به وسيله کارخانجات تحت پوشش دولت، اخيرا حداقل 25درصد افزايش يافته و بخش خصوصي نيز به تبع اين کار به قيمت‌هاي خود درصد بيشتري افزوده‌اند. اکثر جامعه حقوق‌بگیر - «کارگران» و گروه‌های مختلف شغلی که درآمد ثابتی دارند – از آغاز سال، بر اساس حقوق پایه همین درصد اضافه دستمزد داشته‌اند.

از سوي ديگر، توليدکنندگان مواد خوراکي که مورد نياز روزانه مردم‌اند به دلايل مختلف و موجه با افزايش مکرر هزينه نيروي کار، وسایل، امکانات مورد نياز، مواداوليه و... مواجه هستند و دولت هم در شرايط فعلي قادر به تامين و پرداخت یارانه نیست. نيروي نگران معاش، باید در پي درآمدي مجدد برآيد و تردد انبوه آنان را در وسایل نقليه عمومي (بي‌آرتي و مترو) به شدت ملاحظه مي‌کنيم که فرصت هيچ تفکر و آسايشي را نداشته و بسياري سخن‌ها در اين رابطه مي‌توان گفت. باید مجددا یادآوری شود که مسوولان محترم به بازده تصمیمات خود بیشتر بیندیشند چراکه جامعه ملاک و معیار روزانه و اساسی‌اش، چگونگی کنترل نرخ‌ها و فراهم‌شدن حداقل‌های زندگی است تا آسایش و خلاقیت را به‌همراه آورد.

 

چه بايد کرد؟ آيا مي‌توان گفت کادر دلسوز، باسابقه و باخرد دولت کنوني بيش از اين تحمل کارشکني‌ها و تبليغات منفي را نداشته و دنبال فرصتي است تا از مسووليت عهده‌دارشده خلاص شده و به زندگي روزمره قبلي خود برگردد؟ اين گروه که به يقين دلسوزان و سلامت مردان و زناني هستند که آرامش و آسايش خود را فدا کرده- بعد از عملکرد انتقادبرانگیز دولت نهم و دهم عهده‌دارمسووليت شده‌اند- مي‌خواهند موثر افتاده، خدمتگزار جامعه بوده، نابساماني‌ها را کاهش داده، در حد امکان حق و عدل را اجرا کنند و به فرمايش حضرت علي(ع) هر چيز را در جاي خود قرار دهند.

 

اما شرايط اقتصادي و مجموع آنچه طي 10ماه گذشته بر اين کادر متخصص و سليم‌النفس گذشته، آنان را دچار همان فرمول‌هايي کرده است که ملت در گذشته شاهد بوده و... . يادمان نرفته است که از رييس دولت قبلي پرسيدند (قبل از عيد) آينده را چگونه مي‌بيني و او با زيرکي گفت: «نيمه‌هاي سال 93 خود جامعه شاهد عملکرد دولت جديد و مشکلات او خواهند بود»

 

رييس دولت فعلی که بيش از دولت خاتمي يعني هر هفته، با ده‌ها مشکل و دردسر مواجه است- که ساخته و پرداخته مخالفان است- باید در هر شرايطي از حمايت دلسوزان واقعي جامعه برخوردار باشد و اين حمايت را به کادر دولت و آنان که تمام هم‌وغم خود را به نظر نگارنده در طبق اخلاص گذارده‌اند، انتقال دهد، تا برنامه‌ريزي‌ها و فرمول‌هاي اقتصادي بعد از حل‌و‌فصل مسايل هسته‌اي تا پايان تيرماه جاري، آثار مثبت خود را نشان دهد و صاحب‌نظران مجددا با شرايطي که در دو دولت قبلي شاهد آن بوده‌اند، مواجه نشوند.

 

به اميد تحقق اين برنامه‌ريزي‌ها و اينکه با هر تمهيد و سياستي که ممکن است از اين به بعد مجموع دست‌اندرکاران دولت، مانع از هرگونه افزايش قيمت‌ها و خدمات شده و ثباتي از اين لحاظ ايجاد کنند تا «من لامعاش‌له لا معاد له»تحقق نيابد.
  اخباراقتصادی - ضيا مصباح  ,شرق

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------