معاملات مسکن در بهار امسال چند درصد نسبت به بهار پارسال افزایش داشت؟



اخبار,اخباراقتصادی,معاملات مسکن

 

  اخبار اقتصادی - افزایش 8درصدی معاملات مسکن در بهار امسال نسبت به بهار پارسال

با توجه به آغاز بازگشت رونق نسبی به بازار مسکن در ماه‌های پایانی سال گذشته، روند خرید و فروش خانه با شروع سال جدید افزایش یافته و نسبت به زمستان پارسال 12 درصد و نسبت به بهار پارسال حدود هشت درصد بیشتر شده است.

میزان قرار‌داد‌های منعقد شده در سه ماه اول امسال نشان‌دهنده‌ این است که معاملات مسکن نسبت به سه ماه پایانی سال 1392 با افزایش روبرو بوده است چرا که در سه ماه پایانی سال 1392 حدود 483 هزار قرار‌داد منعقد شده که این میزان در بهار امسال به 540 هزار مورد رسیده است.

در فصل بهار امسال از 540 هزار قرار‌داد منعقد شده در بخش مسکن بیش از 344 هزار مورد مربوط به قرار‌داد‌های خرید و فروش خانه بوده است که 63 درصد از معاملات را به خود اختصاص داده است.

همچنین در فصل بهار پارسال 317 هزار معامله خرید و فروش خانه صورت گرفته که از میزان خرید و فروش‌های بهار امسال 7.8 درصد کمتر بوده است.

براین اساس در پی روند افزایش معاملات مسکن در سه ماهه اول سال جدید، این روند نسبت به سه ماه پایانی سال گذشته حدود 12 درصد افزایش داشته است.

در سه ماه آغازین سال 1393 میزان قرار‌داد‌های خرید و فروش خانه در اردیبهشت‌ ماه با رسیدن به بیش از 230 هزار مورد به اوج خود رسید.

با توجه به این‌که در اکثر موارد فصل تابستان بیشترین میزان خرید و فروش خانه را به خود اختصاص می‌دهد، بازار مسکن بعد از رکود تورمی که در سال گذشته تجربه کرده، پیش‌بینی می‌شود روند افزایش معاملات در ماه‌های آتی به اوج خود رسد.

 اخباراقتصادی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------