اوراق امتیاز تسهیلات خرید مسکن 93 هزار تومان شد/خودروسازها شاخص بورس را بالا کشیدند



اخبار,اخباراقتصادی ,قیمت خودرو

 

اخبار اقتصادی - اوراق امتیاز تسهیلات خرید مسکن 93 هزار تومان شد/خودروسازها شاخص بورس را بالا کشیدند

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز گرچه به دنبال رشد مثبت خودروسازها با افزایش 71 واحدی همراه شد، اما همچنان در کانال 74 هزار واحد در جا می‌زند و گویی که در انتظار رخدادهای مهم داخلی از جمله اجرایی شدن بسته خروج غیرتورمی از رکود است.

در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با افزایش 71 واحدی به رقم 74 هزار و 709 واحد رسید که هلدینگ پارسیان، مپنا، سایپا خودرو و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشور بیشترین تأثیر افزایشی داشتند.

بورس اوراق بهادار تهران در حالی طی هفته‌های اخیر در کانال 74 هزار واحد در جا می‌زند که وضعیت قیمت خودرو، مجامع پالایشگاه‌ها، سیاست‌های کلان اقتصاد و لایحه حمایت از تولید ملی به طور کامل نهایی نشده و بازار به دنبال تعیین تکلیف این مباحث مهم است.

بر اساس این گزارش، رخدادهای ذکر شده هر کدام تأثیر به سزایی در روند حرکتی شاخص و قیمت سهام شرکت‌‌ها خواهد داشت، به این ترتیب چشم‌انداز شرکت‌ها و روند سودآوری تغییراتی با اهمتی را تجربه خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، امروز از حجم عرضه‌های نمادهای خودرویی به واسطه انتظار سهامداران درباره تعیین تکلیف قیمت‌ها کاسته شد و به این ترتیب 2 غول خودروسازی یعنی سایپا و ایران خودرو بیشترین تأثیر افزایشی و با افزایش نسبی قیمت مواجه شدند.

امروز نمادهای شیشه همدان، رادیاتور، صنایع جوشکاب یزد، قطعات اتومبیل، کمباین‌سازی، سرمایه‌گذاری صنعت نفت، لوله و ماشین‌سازی ایران بیشترین افزایش قیمت را در مقابل پمپ‌سازی، پتروشیمی فارابی، سرمایه‌گذاری توکافولاد، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، سایپا آذین، قند اصفهان و صنایع شیمیایی سینا بیشترین افت قیمت را تجربه کردند.

در فرابورس شاخص با افزایش 1.40 واحدی به 792.70 واحدی رسید و ارزش بازار اول و دوم نیز از 60 هزار و 824 میلیارد تومان فراتر رفت.

در این بازار ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی خراسان، کویرتایر، آهن و فولاد ارفع و سبحان دارو بیشترین تأثیر افزایشی را داشتند.

اوراق امتیاز تسهیلات خرید مسکن باز هم به روند صعودی خود ادامه داد و حداکثر به 93 هزار تومان رسید.
اخبار اقتصادی - فارس
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------