آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

بذرپاش: مردم قبول نمی کنند ماشین اینقدر گران شود



اخبار,اخباراقتصادی,بازار  خودرو

 

 اخباراقتصادی - بذرپاش: مردم قبول نمی کنند ماشین اینقدر گران شود/ دولت با خودش مخالفت می کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت ارز نمی‌تواند دلیل موجهی برای افزایش قیمت خودرو آن هم تا این سطح باشد، چون خودرو سازان از ارز مبادله‌ای استفاده می‌کنند.

مهرداد بذرپاش عصر امروز در حاشیه بازدید از مجموعه کارخانجات چینی مقصود در جمع خبرنگاران، گفت: بخشی از قیمت بالای خودرو در کشور، نتیجه افزایش قیمت در سایر اقلام و حامل‌های انرژی است اما بازهم نمی‌توانند دلیلی برای این میزان افزایش باشد.

او گفت: افزایش قیمت ارز نمی‌تواند دلیل موجهی برای افزایش قیمت خودرو آن هم تا این سطح باشد، چون خودرو سازان از ارز مبادله ای استفاده می‌کنند پس افزایش قیمت به بهانه نرخ ارز غیر طبیعی است و همچنین نرخ حقوق و دستمزد در قیمت تمام شده درصد خیلی کمی دارد که این امر هم نمی‌تواند توجیه برای این میزان افزایش قیمت باشد.

بذرپاش با اشاره به کاهش تعرفه خودرو در سال‌های گذشته بیان کرد: البته هنوز نیاز به مقدار بیشتری تعدیل در حوزه تعرفه های خودرویی هستیم و باید شوک دیگری به خودروسازی زده شود اما نباید به سمت صفر کردن تعرفه خودرو در جهت بهبود بازار پیش رفت بلکه برای اصلاح کیفیت بنگاه های تولیدی روش‌های دیگری را نیز می توان ارائه داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید بخشی از شرکت‌های بزرگ دنیا برخی سهام‌های غیر مدیریتی در صنعت خودروسازی را بگیرند و همچنین خودروسازان باید اجبار شوند پلتفرم و خودروی اختصاصی خودرا در دستور کار قرار دهند، اگر مسیر انحصاری که دولت برای صنعت خودرو در پیش گرفته بخواهد پیش رود ناچار به قانون گذاری در این موضوع هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امسال افزایش قیمتی در فولاد و آلومینیوم نداشته‌ایم، گفت: سال گذشته افزایش قیمت بابت افزایش قیمت فولاد و آلومینیوم داده شده بود و عملا دلیل منطقی بر این میزان وجود ندارد.


بذر پاش گفت:افزایش قمیت خودرو با توجه به اهمیتی که دارد به لحاظ روانی در بازار و سایر محصولات و کالاهای صنعتی، نیمه صنعتی و کالاهای مصرفی تاثیر خاص خود را دارد و با توجه به این موضوع این افزایش قیمت قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه مردم در مقام مقایسه از خودروهای تولید داخل ناراضی هستند، گفت: صنعت خودرو نسبت به 10 تا 20 سال گذشته از افزایش قابل قبولی برخوردار بوده است و برای عموم مردم این میزان رشد قیمت در خودرو قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خود دولت در تعیین قیمت خودرو تاثیر گذار است و خود منتقد افزایش قیمت است که همین موضوع جزو موضوعات جالب کشور ما است.
اخبار اقتصادی - تسنیم
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------