بالاترین نمره منفی برای کدام خودرو است؟



 
 اخباراقتصادی - بالاترین نمره منفی برای خودروی ام وی ام

گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در تیر ماه امسال حاکی است، خودروی ام وی ام ۱۱۰ محصول شرکت مدیران خودرو بیشترین نمره منفی را از آن خود کرده است.

  مطابق جدیدترین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در تیر ماه ۱۳۹۳ براساس آمار ارائه شده از سوی خودروسازان مجموع خودروهای تولید شده در داخل کشور، اعم از سبک و سنگین نسبت به ماه قبل با کاهش ۸.۶ درصدی و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با روند صعودی ۵۸.۳ درصدی مواجه گردید. در ماه اخیر ۹۹ درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل کشور مختص خودروهای سبک (سواری و وانت) و یک درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) بوده است.

اخبار,اخباراقتصاد ی, خودروی ام وی ام

 

گروه سبک:
در بخش سواری شاهد افت ۶.۱ درصدی تیراژ تولید نسبت به ماه قبل بودیم که کاهش تولید خودروهای تندر ۹۰ ایران خودرو ، پارس تندر و رانا از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند نزولی می باشد. از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در مورد تولید خودروهای سواری ساخت داخل می‌توان به تولید مجدد خودروهای لیفان (۱۸۰۰) ۶۲۰ و ام وی ام۱۱۰ اشاره نمود.

با توجه به کاهش تولید خودروهای سواری در تیرماه، تعداد خودروهای ارزشیابی شده نیز نسبت به ماه قبل ۳.۹ درصد تنزل یافت، از بین ۲۲ مدل خودرو بازرسی شده ۱۶ مدل در سطح کیفی خیلی خوب و ۶ مدل دیگر نیز در سطح کیفی خوب قرار گرفته‌اند.

به طور کلی خودروی پارس تندر محصول شرکت پارس خودرو کمترین میزان نمره منفی و خودروی ام وی ام ۱۱۰ محصول شرکت مدیران خودرو بیشترین نمره منفی را از آن خود کرده اند.

در تیرماه سال جاری خودروهای ارزشیابی شده در دسته قیمتی ۲۰ میلیون تومان شامل سایپا ۱۳۱X محصول سایپا، سایپا ۱۳۱X محصول پارس خودرو و سایپا ۱۳۲X بود که هر کدام به ترتیب ۷۹، ۸۰.۸ و ۸۲.۳ نمره منفی را کسب کردند.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در این ماه ۱۴ خودرو در دسته قیمتی ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان را مورد ارزشیابی قرار داد که از میان آن ها پنج خودرو رتبه کیفی A+، هفت خودرو رتبه کیفی A و دو خودرو رتبه کیفی B+ را از آن خود کرد. در این گروه پارس تندر با ۲۰.۶ نمره منفی در گروه کیفی خیلی خوب و در صدر جدول قرار گرفت و پس از آن تندر۹۰ پارس خودرو با ۲۰.۹ نمره منفی و تندر۹۰ ایران خودرو با ۲۱ نمره منفی در جایگاه های بعدی جای خوش کردند. در انتهای جدول این دسته قیمتی نیز خودروهای تیبا با ۶۰.۲ نمره منفی و ام وی ام ۱۱۰ با ۸۴.۳ نمره منفی به چشم می خورد.

در این ارزشیابی سه خودرو بین ۴۰ تا ۶۰ میلیون ریال وجود داشت که به این ترتیب رده بندی شدند: جک ۵J اتوماتیک با ۴۵ نمره منفی در جایگاه اول، لیفان ۶۲۰ با ۵۱.۳ نمره منفی در جایگاه دوم و ام وی ام ۵۳۰ با ۵۲.۷ نمره منفی در جایگاه سوم قرار گرفتند.

همچنین لیفان ۶۰X و ام وی ام ۳۳X در دسته قیمتی بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون قرار گرفتند که لیفان ۶۰X با کسب ۵۰ نمره منفی رتبه کیفی A را از آن خود کرد اما ام وی ام ۳۳X با ۶۵.۵ نمره منفی در رده کیفی خوب با رتبهB+ قرار گرفت.

مطابق روال چند ماهه اخیر به منظور تجزیه و تحلیل بهتر مخاطبین گزارش، دسته بندی قیمت خودروها در گزارشات، لحاظ گردیده است. شایان ذکر است دسته بندی فوق تاثیری در وضعیت کیفی (نمره منفی) خودروها نداشته و تنها روشی جهت شفاف‌تر نمودن ارائه اطلاعات می‌باشد.

وانت:
در بخش وانت شاهد تنزل ۲۲.۵ درصدی تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند مربوط به کاهش تولید وانت نیسان CNG و وانت پیکان تبریز می¬باشد. از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در مورد تیراژ تولید خودروهای گروه وانت، می‌توان به تولید مجدد وانت مزدا تک کابین ، وانت مزدا دو کابین و وانت نیسان i۲۴Z اشاره نمود.

با توجه به کاهش تولید خودروهای وانت در تیر ماه، ارزشیابی این خودروها نیز ۱.۶ درصد تنزل یافت، بطوریکه از ۶ مدل خودروی ارزشیابی شده ۲ مدل در سطح کیفی خوب و ۴ مدل نیز در سطح کیفی قابل قبول قرار گرفتند.

گروه سنگین :
در بخش خودروهای تجاری مسافری در ماه جاری به مانند ماههای قبل خودرویی ارزیابی کیفی نشده است.

در بخش خودروهای تجاری باری شاهد رشد ۴.۵ درصدی تولید در مقایسه با ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند، مربوط به تولید مجدد کامیونت ایسوزو P۷۵NPR و کامیونت الوند می¬باشد. از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در مورد خودروهای تجاری باری ساخت داخل می‌توان به قطع آدیت کشنده ماز و قطع تولید کامیون اسکانیا ۴۱۰P اشاره نمود.

با توجه به روند صعودی تولید خودروهای این رده، ارزشیابی این خودروها نیز به میزان ۰.۵ درصد افزایش یافت، بطوریکه از ۵ مدل خودروی ارزشیابی شده ۴ مدل در سطح کیفی خیلی خوب و یک مدل هم در سطح کیفی خوب قرار گرفتند.


  اخباراقتصادی -  تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------