آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

دوره ارزان فروشی برق تمام شد



اخبار,اخباراقتصادی,حامل های  انرژی

 

  اخباراقتصادی - دوره ارزان فروشی برق تمام شد

 مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی ایران با تاکید بر اینکه دوره ارزان فروشی برق تمام شده است، سیاست‌های جدید دولت به منظور افزایش سهم برق پاک در سبد انرژی کشور را تشریح کرد و گفت: با مشارکت وزارت نفت، مابه‌التفاوت تولید انرژی پاک براساس صرفه‌جویی در مصرف سوخت به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود.

یوسف آرمودلی در گفتگو با مهر با بیان اینکه هم اکنون در ایران برق با قیمت بسیار ارزانی در اختیار مشترکان قرار می گیرد، گفت: دوره ارزان فروشی برق تمام شده و باید این روند متوقف شود.

مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی ایران با یادآوری اینکه در شرایط فعلی حدود 12 درصد مصرف برق کشور به حوزه کشاورزی اختصاص دارد، تصریح کرد: این در حالی است که هم اکنون برق با قیمتی تقریبا رایگان در اختیار کشاورزی قرار می دهیم.

این مقام مسئول در خصوص مهمترین برنامه‌های وزارت نیرو به منظور افزایش سهم برق پاک و تجدید پذیر در سبد انرژی ایران اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات فعلی پیش روی توسعه انرژی‌های تجدید پذیر در کشور پائین بودن صرفه اقتصادی برای مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در این پروژه ها است.

وی با بیان اینکه برگشت سرمایه به عنوان مهمترین رکن سرمایه گذاری در طرح‌های تولید برق پاک در کشور هنوز روندی منطقی به خود نگرفته است، بیان کرد: این مشکلات به دلیل وجود چالش های فراوان در اقتصاد انرژی و قیمت گذاری حامل های مختلف انرژی به ویزه برق در کشور است.

آرمودلی با اعلام اینکه مهمترین مسئولیت دولت برای افزایش سهم انرژی‌های تجدید پذیر همچون برق بادی، خورشیدی و زمین گرمائی در سبد انرژی کشور ایجاد زیر ساخت‌های مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است، تاکید کرد: همزمان با ایجاد زیر ساخت ها باید انگیزه‌های اقتصادی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه فراهم شود.

مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی ایران از تدوین قوانین جدیدی در قالب قانون بودجه سال جاری توسط مجلس شوریا اسلامی خبر داد و افزود: تصویب قانون پرداخت مابه‌التفاوت تولید انرژی براساس صرفه‌جویی در مصرف سوخت گاز و قیمت‌گذاری جدید این بخش حرکت مناسبی بوده اما منبع تامین اعتبار برای پرداخت این تفاوت‌ها هم باید مشخص شود و در این بخش نقش وزارت نفت می‌تواند بسیار تعیین ‌کننده باشد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به تغییر پیک مصرف برق کشور از شب به روز در روزهای گرم تابستانی، خاطرنشان کرد: بر این اساس یکی از سناریوهای افزایش پایداری شبکه برق کشور تبدیل نیروگاه‌های کوچک به نیروگاه‌های بزرگ برق خورشیدی است.
 
اخباراقتصادی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------