آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

کاهش فروش تخم‌مرغ به دلیل گرانی/رونق بازار لبنیات کم‌چرب



اخبار,اخباراقتصادی ,تخم‌مرغ

 

 اخبار اقتصادی  - کاهش فروش تخم‌مرغ به دلیل گرانی/رونق بازار لبنیات کم‌چرب

افزایش یا کاهش میزان صادرات همواره به عنوان یکی از دلایل نوسان قیمت تخم‌مرغ به‌ شمار رفته است؛ بازاری که این روزها دوباره با افزایش قیمت مواجه شده و بنا به گفته رییس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران این موضوع، کاهش خرید و فروش کالا را به دنبال داشته است.

به گزارش بازارخبر، در حالی که بازار تخم‌مرغ از تولید تا مصرف همواره با نوسانات قیمت بسیاری طی سال‌های اخیر مواجه بوده می‌توان نابه‌سامانی بازار تولید تا مصرف، نبود برنامه‌ریزی متوازن برای تنظیم بازار داخلی و صادرات و نبود نظارت‌های مستمر بر بازار این محصول را عمده‌ترین دلایل گرانی تخم‌مرغ دانست.
 
در این زمینه سعید درخشانی - رییس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی تهران - گفت: گرانی در هر کالایی منجر به کاهش خرید آن کالا از سوی مردم می‌شود و طبیعی است که با گرانی تخم‌مرغ نیز خرید و فروش این محصول نیز کاهش یافته است.
 
وی با اشاره به بازار لبنیات با توجه به انتشار اخبار مرتبط با استفاده از روغن پالم در برخی لبنیات چرب به ایسنا گفت: فروش لبنیات پرچرب در سوپرمارکت‌های تهران کاهش یافته ولی میزان فروش و مصرف لبنیات کم چرب افزایش یافته است.‏
 
تولید محصولات لبنی پالم‌دار از زمانی که وزیر بهداشت هشدار آن را به مردم داد به یکی از حساسیت‌های مصرف‌کنندگان تبدیل و باعث کاهش مصرف لبنیات پرچرب شد. البته درپی بررسی‌ها و پیگیری‌ها برای مشخص شدن کارخانه‌های لبنی که بدون مجوز اقدام به تولید محصولات لبنی با استفاده از روغن پالم کرده بودند هشت کارخانه از سوی سازمان استاندارد به عنوان متخلف در این زمینه شناسایی شدند که البته اسامی آن‌ها اعلام نشد.
 
البته مجتبی خسروتاج، معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرده که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طبق قانون موظف است اگر تخلفی در رابطه با کیفیت کالاهای واحدهای تولیدی اتفاق بیفتد اسامی آنها را به مراجع قانونی معرفی کند تا برخوردهای قانونی لازم صورت گیرد.
 
به گفته معاون وزیر صنعت، معدن تجارت در حال حاضر هیچ محصولی در بازار آلوده به روغن پالم نیست.

 اخباراقتصادی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------