آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

زمان رونمایی مسکن اجتماعی اعلام شد



اخبار,اخباراقتصادی ,مسکن اجتماعی


 اخبار اقتصادی - رونمایی مسکن اجتماعی تا پایان سال

رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه طرح مسکن اجتماعی تا پایان سال جاری قطعا رونمایی می‌شود و در حال حاضر در مرحله مطالعه قرار دارد، گفت: طرح مسکن اجتماعی در طرح جامع مسکن دیده شده است.

علیرضا تابش در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سؤال که چه زمانی از مسکن اجتماعی رونمایی می‌شود، گفت: وزارت راه و شهرسازی در حال مطالعه بر روی مسکن اجتماعی است و قطعاً تا پایان سال جاری رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح مسکن اجتماعی در طرح جامع مسکن وارد و دیده شده و این طرح در حال حاضر در مرحله مطالعه در وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، تا از نظرات کارشناسان در این طرح استفاده ‌شود.

تابش اهداف کمی و کیفی این طرح به آخوندی وزیر راه و شهرسازی ارائه می‌شود، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه این طرح نهایی نشده است، بنیاد مسکن هم هنوز هیچ اقدامی در مورد ساخت این واحدها انجام نداده است.

*در بحث اخذ مالیات بر عایدی مسکن تابع تصمیمات مجلس هستیم
تابش در پاسخ به این سئوال که آیا شما موافق حذف اخذ مالیات از عایدی مسکن که چندی پیش توسط مجلس انجام شد هستید، گفت: ما همواره تابع تصمیمات مجلس بوده‌ایم، البته این موضوع ارتباطی به بنیاد مسکن پیدا نمی‌کند و به طور مشخص به وزارت راه و شهرسازی مربوط می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که به هر حال شما سالها مسئولیت بنیاد مسکن را داشته‌اید، آیا به عنوان کارشناس موافق اخذ مالیات بر عایدی مسکن با توجه به اینکه بازار مسکن در حالت رکود به سر می‌برد هستید، گفت: به هر حال من که نقشی ندارم و نمی‌توانم اظهارنظر کنم، بنابراین در مورد این موضوع باید مجلس تصمیم بگیرد و نماینده دولت در آنجا اظهارنظر کند.

رئیس بنیاد مسکن ادامه داد: اما آنچه که تکلیف شده است، قانوناً باید آن را اجرا کنیم.

به گزارش فارس، اوایل مهر ماه جاری بود که مجلس با اخذ مالیات از عایدی مسکن با این عنوان که دریافت مالیات در شرایط کنونی که رکود مسکن حاکم است قیمتها را افزایش می دهد.

تابش در پاسخ به این سؤال که چرا بخش مسکن در لایحه خروج غیرتورمی از رکود اولویت چهارم بوده است در حالی که مسکن موتور محرکه اقتصادی است، گفت: به نظر بنده ندادن اولویت به بخش مسکن در لایحه خروج غیرتورمی از رکود به این معنی نیست که اولویت اول انجام شود و بعد به سراغ اولویت بعدی برویم.

وی ادامه داد: دادن اولویت به بخش‌های مختلف یعنی اینکه این بخش در این لایحه دارای اولویت است، بنابراین قطعاً بخش مسکن موتور محرکه اقتصادی است و اشتغال زیادی ایجاد می‌کند.

وی افزود: مسکن یکی از گزینه‌هایی است که به اقتصاد رونق می‌دهد و البته باید سهم آن نیز مشخص شود و زیاده‌روی در آن هم سرمایه‌ها را به این سمت سوق می‌دهد و بخش کشاورزی و صنعت مغفول می‌ماند.

تابش تأکید کرد: بنده معتقد هستم که هیچ‌گاه نمی‌توان مسکن را از رشد اقتصادی نادیده گرفت.


   اخبار اقتصادی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------