وزیر اقتصاد در اجلاس بانک جهانی و صندوق بین المللی پول درباره تحریمها چه گفت؟



اخبار,اخباراقتصادی,علی طیب نیا

 

 اخباراقتصادی - وزیر اقتصاد در اجلاس بانک جهانی و صندوق بین المللی پول درباره تحریمها چه گفت؟

وزیر امور اقتصادی و دارایی با انتقاد از برخورد سیاسی نهادهای مالی بین المللی مانند بانک جهانی گفت: تحریم های ظالمانه و غیرقابل توجیه کنونی که در واقع ملت ایران را نشانه گرفته اند، هنوز لغو نشده است.

علی طیب نیا که در صدر هیئتی اقتصادی برای شرکت در اجلاس پائیزه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به واشنگتن پایتخت آمریکا رفته است، پنجشنبه و جمعه در جلسات مختلف این دو نهاد مالی - اقتصادی جهانی شرکت کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در جلسه مسئولان و اقتصاد دانان ارشد این دو نهاد مالی و توسعه ای بین المللی، برنامه های اقتصادی دولت یازدهم را تشریح کرد.

طیب نیا با اشاره به نرخ رشد اقتصادی کشور و کنترل تورم، ثبات موجود در بازار پولی و مالی کشورمان را یادآور شد و دستاوردهای یکساله دولت را در زمینه های مختلف و از جمله کنترل تورم تشریح کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان تاکید کرد: همه این دستاوردها در حالی محقق شده است که هنوز تحریم های موجود ضد جمهوری اسلامی ایران لغو نشده اند و دولت، برنامه های اقتصادی خود را با توجه به این وضعیت تنظیم می کند.

طیب نیا همچنین پنجشنبه شب در حاشیه اجلاس پائیزه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، در جمع ایرانیان شاغل در این دو نهاد مالی بین المللی، برنامه های اقتصادی، موفقیت های آن در بخش های مختلف، رشد اقتصادی کشور و تلاش برای نظام مند کردن برنامه های اقتصادی را تشریح کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان جمعه شب نیز با وزیران اقتصاد کشورهای هم گروه کشورمان در بانک جهانی دیدار و گفتگو کرد.


جمهوری اسلامی ایران در تقسیمات بانک جهانی با کشورهای الجزائر، تونس، مراکش، افغانستان، غنا و پاکستان هم گروه است.

شرکت در جلسات اجلاس پائیزه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی و دیدار با همتایان از دیگر کشورهای جهان، از دیگر برنامه های سفر وزیر امور اقتصادی و دارائی کشورمان به واشنگتن خواهد بود.


 اخباراقتصادی - تسنیم
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------