خبری که بازار موبایل را به رکود کشاند



اخبار,اخباراقتصادی,بازار موبایل

 

  اخباراقتصادی - خبری که بازار موبایل را به رکود کشاند

 توزیع گوشی Galaxy S5 و انتشار نسخه آزمایشی Windows 10 و اعلام توزیع قریب الوقوع Galaxy S6 در بازارهای منطقه شرق آسیا در ماه های اخیر موجب شد که بازار گوشی موبایل، تبلت و بازی های اندرویدی سازگار با ویندوز ۹ و ۱۰ به شدت شاهد نوسان بوده و معاملات گوشی و... شاهد رکود بی سابقه ای شود.

فروشنده گوشی در بازار علاءالدین تهران این وضعیت را بی سابقه دانسته و می گوید: گوشی هایی که در هنگ کنگ توزیع شد و روز بعد سر از بازار ایران درآورد سازگار با نسخه ویندوز اندرویدی نسخه ۷ و قبل از آن است و برخی از گوشی ها قابلیت سازگار شدن با ویندوز ۸ (Windows 8) را هم دارد اما با شایعه انتشار نسخه ۹ و ۱۰ ویندوز بسیاری از مدل های گوشی اندروید عملاً از بازار حذف شده و خسارات بی سابقه ای به واردکنندگان، فروشندگان و مصرف کنندگان وارد کرده است که به نظر می رسد اکنون زمان ورود دولت به بازار (موبایل و...) است تا از ضرر و زیان بیشتر به این بخش از اقتصاد ملی جلوگیری کند.

وی افزود: حتی مدل های قدیمی تر هم از این موج ناسالم واردات گوشی های جدید و توزیع و جمع آوری شدن آن ها دچار ضرر و زیان شده و شوک قیمتی به تمام برندهای مشهور و پرطرفدار وارد شده است.

 

این فروشنده اقتصاد گوشی موبایل، تبلت، نرم افزارهای ست گوشی و بازی های اندرویدی را حدود ۱۰ درصد گردش مالی بازار IT دانست و ادامه داد: بازار IT در تمامی دنیا کاملاً تحت کنترل بوده اما در ایران کاملاً از کنترل خارج است لذا این بازار و معاملات آن همواره بر اقتصاد ملی تأثیر منفی و مثبت داشته لذا باید مانند همه دنیا دولت کنترل ورود و صادرات آیتم های این بازار یعنی گوشی، تبلت، بازی و... را در اختیار داشته و بخش خصوصی (بازار) را در بازار جهانی IT هدایت کند.
 
 اخبار  اقتصادی - روزنامه خراسان
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------