آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

احتمال افزایش قیمت گوشت



اخبار,اخباراقتصادی,قیمت گوشت


 اخبار اقتصادی - احتمال افزایش قیمت گوشت

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران نسبت به کمبود دام و افزایش قیمت گوشت در استانه ماه محرم و بازگشت حجاج اظهار نگرانی کرد.

علی اصغرملکی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بارها متذکر شدیم اگر قرار است صادرات دام زنده انجام شود باید کارشناسی شده باشد. چون در غیر این صورت تاثیراتی در بازار خواهد داشت و موجب افزایش قیمت می‌شود.

وی با بیان اینکه از هفته گذشته افزایش حدود 500 تومانی در هر کیلوگرم گوشت را شاهد بودیم، اظهار کرد: فروش دام زنده در میادین میوه و تره بار و در عیدقربان حدود 20 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت ولی این میزان فروش در قیمت ها تاثیرگذار نبود.

ملکی با اشاره به نزدیکی به ماه محرم گفت: با توجه به ایام محرم که معمولا تقاضای خرید دام افزایش می‌یابد و از طرفی آمدن حجاج که چند روزی است آغاز شده و همچنان ادامه دارد، افزایش تقاضا برای خرید دام زنده زیاد شده و همین موارد باعث نگرانی برای کمبود دام و در نتیجه افزایش قیمت آن می‌شود.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران با بیان اینکه مخالف صادرات نیستیم چون موجب تقویت دامداران می‌شود، گفت: نکته مهم این است که باید این موضوع کارشناسی شود و مازاد بر خواسته‌ها و نیازها صادر شود. البته این‌ها از مسائلی است که باید قبل از صادرات پیش بینی می‌شد چون مشکلاتی را موجب خواهد شد.

وی یادآور شد: بارها از مسئولان درخواست کردیم به فکر تامین نهاده‌های دامی برای شش ماهه دوم سال باشند چون از اواخر تابستان و اوایل پاییز، دامداران دام‌هایشان را به روستا و جایگاه‌های مخصوص می‌برند، بنابراین به نهاده‌های دامی نیاز دارند.


 اخباراقتصادی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------