نارضایتی رئیس‌جمهور از عملکرد بانک‌ها



اخبار,اخباراقتصادی,عملکرد بانک‌ها


 اخبار اقتصادی  - نارضایتی رئیس‌جمهور از عملکرد بانک‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضرورت بازنگری در قوانین بانکداری، گفت: بانک مرکزی هیچگونه نظارت موثری بر فعالیت بانک‌ها ندارد البته این بانک ابزار کافی برای اعمال نظارت موثر را نیز در اختیار ندارد.

مهناز بهمنی در گفت و گو با خانه ملت درباره دلایل عدم توسعه مطلوب بخش تولید در کشور، گفت: باید پذیرفت عملکرد غیر قابل دفاع بانک ها باعث شده که بخش خصوصی انگیزه برای فعالیت نداشته باشد این در حالی است که یکی از لازمه‌های توسعه اقتصادی کشور استفاده از سرمایه و نقدینگی بخش خصوصی است.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید توجه داشت که عدم جذب نقدینگی سرمایه‌گذاران به کاهش درآمدهای مالیاتی منجر می‌شود که این موضوع تاثیر نامطلوبی در رشد درآمدهای غیرنفتی دولت دارد.

بهمنی با تاکید بر نقش جذب سرمایه گذاران در توسعه اشتغال زایی، گفت: ارائه خدمات مطلوب بانکداری از سوی بانک‌ها یکی از عوامل مهم در رشد سرمایه‌گذاری و اشتغال زایی است که متاسفانه این مهم تاکنون به‌صورت مطلوب انجام نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: باید پذیرفت با وجود انجام اقدامات مثبت اقتصادی در حدود یکسال گذشته از سوی دولت یازدهم، در زمینه اصلاح فعالیت های بانکداری تاکنون تحول اساسی صورت نگرفته است و حتی رئیس جمهور نیز از این موضوع انتقاد کرده است.

بهمنی گفت: بانک مرکزی  هیچگونه نظارت موثری بر فعالیت بانک ها ندارد البته نباید فراموش کرد که این بانک ابزار های کافی برای اعمال نظارت موثر را نیز در اختیار ندارد.

وی ادامه داد: باید پذیرفت قوانین موجود کشور در حوزه بانکداری متناسب با شرایط اقتصادی امروز نیست بنابراین ضرورت دارد در این بخش بازنگری اساسی انجام شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: قوانین ضعیف در حوزه بانکداری باعث شده که شعب بانکی در کشور رشد قارچ گونه داشته باشند که این موضوع کاهش سرمایه گذاری در بخش تولید را در پی داشته است


  اخباراقتصادی -  خانه ملت

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------