آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

رئیس ۹۵ هزار کارمند توتال مشخص شد



اخبار,اخباراقتصادی,مدیر عامل  جدید  شرکت توتال


  اخباراقتصادی  - رئیس ۹۵ هزار کارمند توتال مشخص شد

پس از حادثه درگذشت مدیر قبلی توتال، هیات مدیره این شرکت مدیری جدید برای یکی از بزرگترین مجموعه های اقتصادی جهان تعیین کردند.

به گزارش خبرآنلاين، تنها يک روز پس از فوت مديرقبلي توتال، هيات مديره اين شرکت پاتريک پويان را در مقام مديرعاملي و «تیه ری دماره»  را به عنوان رئيس هيات مديره منصوب کردند.

کريستوف دو مارژري در حادثه سقوط جت شخص اش در روسيه درگذشته بود. او سال ها مديريت توتال را برعهده داشت. اما برخي صاحب نظرات اقتصادي اعتقاد دارند، توتال در دوره او موفق نبوده است و به صورت متوالي از حضورش در بازارهاي جهاني کاسته شده است.

سايت صداي اقتصاد به نقل از اکونوميست در گزارشي در مورد تحولات پيرامون توتال نوشته است:« هیات مدیره بزرگترین شرکت نفتی فرانسه در پی مرگ کریستوف دو مارژری، مدیر عامل این شرکت در سانحه هوایی در روسیه، «پاتریک پویان» را در مقام مدیرعامل و «تیه ری دماره» را به ریاست هیات مدیره منصوب کرد. این تصمیم در آخرین جلسه هیات مدیره این شرکت نفتی بزرگ بدست آمد. تیه ری دماره، تا پایان سال 2015 ریاست هیات مدیره این شرکت را عهده دار خواهد بود پاتریک پویان، که پیشتر مدیر بخش پالایش و پتروشیمی ثروتمندترین شرکت فرانسوی بود نقش مهمی در پیشرفت و سودآوری این بخش توتال در سالهای اخیر داشت.»

توتال فرانسه ساليانه 190 ميليارد يورو گردش مالي دارد. طي چند سال گذشته ميزان گردش مالي توتال 5 درصد کاهش يافته است. این شرکت عامل اصلی عرضه 2.3 میلیون بشکه نفتی در روز است و سود این شرکت با توجه به روند رکودی آن در سال گذشته 8.4 میلیارد یورو بوده است.

توتال فرانسه در حال حاضر حاکم مطلق بازارهاي نفت به شمار مي آيد. توتال سال 1924 توسط ارنست مرسي ير، تاسيس شد. در حال حاضر توتال فرانسه به عنوان يکي از شش شرکت بزرگ نفتي جهان نشاخته مي شود که تحت عنوان سوپرميجر، طبقه بندي مي شوند. توتال در حوزه غيرنفتي نيز به عنوان هفتمين شرکت بزرگ جهان معرفي شده است.

 

اين شرکت در 30 کشور شعبه دارد و بيش از 95 هزار کارمند براي آن کار مي کنند. سهام توتال در بورس نيويورک عرضه شده است. پس از حادثه اي که براي مديرعامل اين شرکت رخ داد، برخي تحليلگران بازارجهاني نگران آينده سهام اين شرکت بودند. حتي تنها طي 24 ساعتي که تا انتخاب مديرجديد زمان صرف شد، نيز سهام توتال با قدري کاهش مواجه شد.

 

  اخباراقتصادی  - خبرآنلاين

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------