آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

قیمت پراید و تیبا در خارج از ایران



اخبار,اخباراقتصادی,قیمت پراید ,قیمت تیبا

 

 اخباراقتصادی  - قیمت پراید و تیبا در خارج از ایران

 اگرچه در باور عموم این گونه جا افتاده که خودروهای صادراتی ایران، قیمتی ارزان‌تر نسبت به بازار داخل دارند، اما ظاهرا خودروسازان کشور در بازارهای صادراتی نیز محصولات خود را با قیمت بالایی عرضه می‌کنند.

آن‌طور که محسن جوان، معاون صادرات سایپا به «دنیای اقتصاد» می‌گوید، قیمت پراید در بازار عراق، 10 هزار و 500 دلار است، این در شرایطی است که آپشن‌ها و استانداردهایی مانند سیستم ترمز ضدقفل (ABS) و کیسه هوا نیز روی این خودرو نصب نیست.

 

با این حساب و با فرض دلار سه هزار و 200 تومانی، پراید هم‌اکنون با قیمتی برابر با 33 میلیون و 600 هزار تومان (حدودا یک و نیم برابر بازار ایران) در عراق به فروش می‌رسد. فقط پراید نیست که در بازارهای صادراتی، قیمتی بیش از بازار داخل دارد، چه آنکه به گفته معاون صادرات سایپا، این خودرو در بازار مصر، با قیمتی معادل هشت هزار و 500 دلار عرضه می‌شود. این یعنی قیمت تیبا در بازار آفریقایی سایپا 27 میلیون و 200 هزار تومان است.

 

  معاون صادرات سایپا همچنین قیمت تیبا را در آذربایجان، هفت هزار و 500 یورو عنوان می‌کند که با فرض یوروی چهار هزار و 100 تومانی، تیبا با قیمتی برابر با 30 میلیون و 750 هزار تومان در این بازار اروپایی به فروش می‌رود.

 

این در شرایطی است که تیبا هم‌اکنون در بازار ایران 24 میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارد و با این حساب، این خودرو در مصر، سه میلیون تومان و در آذربایجان نیز 6 میلیون و 550 هزار تومان گران‌تر از بازار داخل به‌دست مشتریان می‌رسد. به گفته معاون صادرات سایپا، تیباهای صادر شده به مصر و آذربایجان نیز مانند پراید، فاقد استانداردها و آپشن‌هایی مانند کیسه هوا و ترمز ضدقفل هستند، حال آنکه در بازار ایران، هم پراید و هم تیبا از ترمز ضدقفل و کیسه هوا بهره می‌برند.


  اخباراقتصادی  - دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------