آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

تحقیق و تفحص مجلس از اتاق تعاون مرکزی ایران کلید خورد



اخبار,اخباراقتصادی,تحقیق و تفحص مجلس از اتاق تعاون مرکزی ایران

 
 اخباراقتصادی  - توسط ۶ نماینده شاخص مجلس:
تحقیق و تفحص مجلس از اتاق تعاون مرکزی ایران کلید خورد

این نمایندگان با ارائه تقاضایی در هشت بند نسبت به تحولات و اقدامات انجام گرفته در اتاق تعاون مرکزی به ویژه انتخابات هیئت مدیره سال 90 و دلایل عدم برگزاری انتخابات در موعد مقرر (شهریور 93) و روشن شدن وضعیت درآمدها و چگونگی هزینه کرد خواستار تحقیق و تفحص شدند.

هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درخواست تحقیق و تفحص 6 نفر از نمایندگان شاخص مجلس از اتاق تعاون مرکزی ایران را به کمیسیون ذی ربط ارجاع داد.

به گزارش ایلنا، ظرف روزهای اخیر حمیدرضا فولادگر، علیرضا محجوب، الیاس نادران، جعفر قادری، نادر قاضی پور و حسین نجابت با ارائه تقاضایی در هشت بند نسبت به تحولات و اقدامات انجام گرفته در اتاق تعاون مرکزی به ویژه انتخابات هیئت مدیره سال 90 و دلایل عدم برگزاری انتخابات در موعد مقرر (شهریور 93) و روشن شدن وضعیت درآمدها و چگونگی هزینه کرد خواستار تحقیق و تفحص حول محورهای ذیل گردیدند.

1- بررسی گزارش سازمان بازرسی کل کشور در مورد انتخابات سال 90 هیئت مدیره اتاق تعاون مرکزی به شماره 221200 مورخ 23/11/91


2- دلایل نادیده گرفته شدن آراء اعضاء اتاق و بررسی چگونگی تصدی یکی از اعضاء هیات مدیره بدون کسب رآی مجمع (مطابق صفحه 17 گزارش مذکور)

3- بررسی علل و ریشه های حذف نفر اول انتخابات و علل عدم جبران ظلم صورت پذیرفته به ایشان.


4- وضعیت درآمدها، منابع و چگونگی هزینه کرد از تاریخ 15/7/90 تاکنون چیست؟


5- انتصاب دبیرکل اتاق برای 2.5 سال بدون احراز صلاحیت قانونی وی. (ضمنا این موضوع نیز در صفحه 26 گزارش سازمان بازرسی آمده است)


6- بررسی نحوه تخصیصها و ارایه ماموریت ها و پرادخت ها ومطابقت آنها با قوانین،‌اساسنامه اتاق و آیین نامه های مالی و معاملاتی و سایر مقررات مرتبط


7- گزارش واریز درآمد ها از جمله نمایشگاه های صنعت ساختمان و چگونگی هزینه کرد ها در سه سال اخیر و مبانی قانونی انجام آنها.


8- بیان علت عدم برگزاری انتخابات در موقع مقرر در سال جاری و عدم اقدام لازم توسط وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سال 1390 تاکنون.


شایان ذکر است بر اساس ماده 214 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هر گاه نماینده‌ای، تحقیق و تفحص در هر یک از امور کشور را لازم بداند تقاضاى خود را به صورت کتبی به هیأت رئیسه مجلس تسلیم نموده و هیأت ‏رئیسه ظرف چهل و هشت ساعت آن را به کمیسیون تخصصى ذى‏ربط جهت رسیدگى ارجاع مى‏ نماید. کمیسیون موظف است حداکثر ظرف دو هفته از تاریخ وصول، اطلاعاتى را که در این زمینه کسب نموده در اختیار متقاضى یا متقاضیان قرار دهد.


در صورتى که متقاضى یا متقاضیان، اطلاعات کمیسیون را کافى تشخیص ندهند، کمیسیون موظف است ظرف یک هفته از متقاضى یا متقاضیان و بالاترین مقام دستگاه اجرایى ذى‏ ربط دعوت به عمل آورد و دلایل ضرورت تحقیق و تفحص و نظرات مقام فوق‌الذکر را استماع نماید و تا مدت ده روز گزارش خود را مبنى بر تصویب یا رد تقاضاى تحقیق و تفحص به هیأت رئیسه مجلس ارائه دهد.

این گزارش خارج از نوبت در دستور هفته بعد مجلس قرار می‌گیرد و پس از توضیح سخنگوی کمیسیون و صحبت نماینده متقاضی تحقیق و تفحص هر کدام حداکثر به مدت ده ‌دقیقه، گزارش کمیسیون بدون بحث به رأى گذاشته خواهد شد.


در صورت تصویب انجام تحقیق و تفحص، موضوع به همان کمیسیون تخصصى ذى ‏ربط جهت رسیدگى ارجاع مى‏ گردد.


 اخبار اقتصادی  - ایلنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------