هشدار کومرس بانک درباره نقض تحریم های ایران



اخبار,اخباراقتصادی, کومرس بانک

 

 اخبار اقتصادی -  هشدار کومرس بانک درباره نقض تحریم های ایران

 کومرس بانک به سهامدارانش هشدار داد ممکن است با جریمه قابل ملاحظه ای از سوی مقامات آمریکایی به دلیل نقض تحریم‌های کشورهایی مانند ایران، سودان و کره شمالی روبرو شود.

کومرس بانک که دومین بانک بزرگ آلمان است، در گزارش سه ماهه خود اعلام کرد شعبه نیویورک این بانک احضاریه‌هایی دریافت کرده و باید اسناد زیادی را به مقامات تحویل دهد.

بر اساس گزارش رویترز، این بانک در گزارش خود تصریح کرده است ممکن است مقامات آمریکایی مجازات‌های مدنی و کیفری علیه این بانک تعیین کنند که شامل جریمه‌های مالی قابل توجه خواهد بود.

این بانک آلمانی با وزارت دادگستری، بانک مرکزی آمریکا، دفتر دادستان منطقه منهتن و دپارتمان خدمات مالی نیویورک سرگرم مذاکره است.

پیش از این رویترز گزارش داده بود کومرس بانک آلمان برای فیصله دادن به تحقیقات در مورد معاملات با ایران و کشورهای دیگر تحت تحریم آمریکا احتمالا 600 تا 800 میلیون دلار جریمه پرداخت خواهد کرد.

به گفته منابع غربی، یکی از موارد تخلف کومرس بانک که تحت تحقیقات قرار دارد، مبادلات این بانک برای شرکت کشتیرانی ایران است که در سال 2008 تحت تحریم‌های اقتصادی آمریکا قرار گرفت.

این منابع اظهار کرده‌اند کومرس بانک ظاهرا با وجود آگاهی از تحت تحریم بودن این شرکت با آن همکاری کرده است.

تحقیقات آمریکا درباره فعالیت‌های کومرس بانک در سال 2010 آغاز شد.

مقامات آمریکایی همچنین سرگرم تحقیق از بانک یونی کردیت ایتالیا، بانک‌های فرانسوی کردیت اگریکول و سوسیته جنرال و همچنین دویچه بانک آلمان در مورد نقض تحریم‌های وضع شده از سوی این کشور هستند.

طی پنج سال گذشته بانک‌های خارجی متعددی با مقامات آمریکایی درباره نقض تحریم‌های ایران برای پرداخت جریمه توافق و بیش از 12 میلیارد دلار پرداخت کرده‌اند.

بانک فرانسوی بی ان پی پاریبا نیز در ژوئن موافقت کرد برای نقض تحریم‌های چند کشور از جمله ایران 8.9 میلیارد دلار جریمه به آمریکا بپردازد. بانک‌های متعدد دیگر شامل استاندارد چارترد، گروه بانکی لویدز و گروه کردیت سوییس پیش از این برای پایان دادن به تحقیقات آمریکا درباره نقض تحریم‌ها جریمه پرداخت کرده‌اند اما جریمه آنها در مقایسه با جریمه 8.9 میلیارد دلاری بی ان پی پاریبا ناچیز بوده است.


 اخباراقتصادی  -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------