جزئیات سناریوی جدید اشتغالی دولت



اخبار,اخباراقتصادی ,اشتغال‌زایی


 اخباراقتصادی  - جزئیات سناریوی جدید اشتغالی دولت

معاون وزیر کار از اجرای یک طرح ویژه به منظور اشتغال‌زایی در روستاهای کشور خبر داد و گفت: کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های مرتبط در حال تدوین برنامه شناسایی ظرفیت‌ها و فرصت‌های اشتغال‌زایی روستایی هستند.

حسن طایی در گفتگو با مهر از جدیدترین طرح ارائه شده به شورای عالی اشتغال در زمینه اشتغال‌زایی خبر داد و گفت: 30 درصد از جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کنند، از این رو بازار کار روستایی کشور دارای پتانسیل عظیمی است که می تواند به اندازه 30 درصد اشتغال کشور را نیز ایجاد کند.

معاون توسعه اشتغال وزارت کار با تاکید بر اینکه به منظور اشتغال زایی بیشتر در روستاهای کشور و همچنین استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل موجود در این بخش، طرح اشتغال زایی در روستاها ارائه شده است اظهارداشت: بازار کار روستایی، همیشه منبعی خوبی برای بازار کار بوده است.

طایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، توزیع منابع در پهنه کلی سرزمینی کشور صورت می گیرد که برای هدایت جمعیت به سمت روستاها و همچنین جلوگیری از ادامه مهاجرت از روستاها به شهرها، باید از امکانات موجود در روستاها برای اشتغال زایی استفاده شود.

این مقام مسئول در وزارت کار تصریح کرد: در قالب اجرای بسته سیاستی اشتغال سال 93، چندین نشست بین دستگاه های موثر در امر اشتغال برگزار شده است.

وی به هماهنگی های انجام شده در زمینه شناسایی ظرفیت ها و فرصت های اشتغال زایی در روستاهای کشور اشاره کرد و گفت: در چارچوب یک برنامه تعاملی می توان برای اشتغال زایی در روستاهی کشور، نقش ایفا کرد.


 اخباراقتصادی  - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------