تشویش اذهان عمومی با کلی گویی درباره "انحلال یک بانک خصوصی"



اخبار,اخبار اقتصادی ,انحلال بانک خصوصی


اخباراقتصادی  - بانک مرکزی تکلیف مردم را روشن کند
تشویش اذهان عمومی با کلی گویی درباره "انحلال یک بانک خصوصی"

متعاقب انتشار این خبر ، سپرده گذارانی که در بانک های خصوصی کشور حساب دارند، نگران آن شده اند که مبادا "بانک خصوصی در آستان انحلال" ، همین بانکی باشد که من در آن حساب دارم! بدیهی است در ادامه این سؤال بی پاسخ، نگرانی های جدی در این خصوص که اگر بانکی که منحل می شود ، همین بانکی باشد که پول هایم آنجاست، تکلیف دارایی های من چه می شود؟ تکلیف سود بانکی ام چه می شود و ... پیش می آید.

 "یک بانک خصوصی به زودی منحل می شود." ؛ این خبری است که از روز گذشته با اظهارات عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در جامعه پیچیده و نگرانی های فزاینده ای را به وجود آورده است.

 عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل و عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته است: بانک مرکزی طی روزهای آینده یکی از بانک‌های خصوصی را منحل می‌کند، در همین زمینه بانک مرکزی با تمام توان جلو آمده و می‌خواهد یک بانک خصوصی را به دلیل تخلفات ببندد.
 
متعاقب انتشار این خبر ، سپرده گذارانی که در بانک های خصوصی کشور حساب دارند، نگران آن شده اند که مبادا "بانک خصوصی در آستان انحلال" ، همین بانکی باشد که من در آن حساب دارم!


بدیهی است در ادامه این سؤال بی پاسخ، نگرانی های جدی در این خصوص که اگر بانکی که منحل می شود ، همین بانکی باشد که پول هایم آنجاست، تکلیف دارایی های من چه می شود؟ تکلیف سود بانکی ام چه می شود و ... پیش می آید.

 اعلام چنین اخباری ، آن هم در قالب کلی گویی و بدون لحاظ حواشی مهم تر متن ، می تواند مصداق بارزی از تشویش اذهان عمومی باشد، تشویشی که به مراتب بیشتر از یک تحلیل ساده سیاسی در یک وبلاگ یا سایت ، مردم را درگیر و نگران می کند.

قابل تأمل تر از اعلام غیرمدبرانه چنین خبرهایی ، ضد و نقیض گویی مسؤولان درباره یک خبر واحد است که مردم را بیش از پیش سردرگم می سازد.

درباره همین خبر که عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی آن را اعلام کرده است، 24 ساعت بعد ، خبری متفاوت از قول یک عضو دیگر ستاد که رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز هست، در خبرگزاری تسنیم منتشر شد که طی آن ، محمد علی پورمختار اظهار داشته که بحث انحلال بانک مطرح نیست.

با توجه به این که با کلی گویی ها و تناقضات منتشره ، ذهن مردم به شدت درگیر ماجرا شده و از سوی دیگر همه بانک های خصوصی به نوعی از این اطلاع رسانی های ناقص متضرر هستند و بیم آن می رود با بلاتکلیف ماندن موضوع، اعتماد مردم به سیستم بانکی آسیب جدی ببیند، انتظار می رود بانک مرکزی به عنوان متولی امر ، هر چه سریع تر ، خبر واقعی را اعلام نماید و به مردم این اطمینان را بدهد که حتی اگر بانکی هم منحل شود، سپرده های مردم و تعهدات بانک، همچنان پابرجا خواهد ماند.

  موسسات و صندوق های متعددی وجود دارند که بیش از بانک ها به مردم تسهیلات می دهند ولی مردم سرمایه خود را در جاهایی پس انداز می کنند که بر تابلوی آنها ، کلمه "بانک" نوشته شده است زیرا ده ها سال تجربه نشان داده است که جایی امن تر از بانک ، برای سپرده هایشان نیست. بنابراین، بلاتکلیف گذاشتن مردم در شرایط کنونی، لرزه انداختن بر اعتمادی است که شکل گیری اش قریب به یک قرن ، زمان برده است.


اخباراقتصادی  - عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------