افزایش حقوق و مزایا ممنوع



اخبار,اخباراقتصادی,افزایش حقوق و مزایا


 اخباراقتصادی -   افزایش حقوق و مزایا ممنوع

نمایندگان مجلس پرداخت و افزایش حقوق، مزایا و پاداش تحت هر عنوان، عیدی و نظایر آن را از سوی شرکت های دولتی، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها، مؤسسات عمومی غیردولتی، بانک ها و بیمه ها ممنوع کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، بر اساس تصمیم مجلس، سقف افزایش حقوق و مزایا و سایر پرداختی های نقدی و غیرنقدی شرکت های دولتی، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی و غیردولتی، بانک‌ها و بیمه‌ها موضوع قانون مدیریت خدمات کشوری به کارکنان و مدیران خود سالانه در هیئت وزیران تعیین می شود و از ابتدای هر سال اجرای بودجه این شرکت ها در سقف یاد شده امکان پذیر است.

اجازه به شهرداری‌ها برای انتشار اوراق مشارکت
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته اجازه دادند اوراق مشارکت منتشر کنند.

بر اساس مصوبه مجلس به شهرداری ها و سازمان های وابسته اجازه داده شد به طور مشترک یا انفرادی با مجوز بانک مرکزی و تأیید وزارت کشور تا سقف مبالغی که در قوانین بودجه سنواتی تعیین می شود اوراق مشارکت با تضمین خود و تعهد پرداخت اصول سود ازجانب شهرداری‌ها منتشر کنند.

معافیت مالیات درآمد مراکز پژوهشی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند ، درآمد حاصل از طرح های تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و آموزش عالی دارای مجوز از وزارتخانه‌های علوم ، بهداشت و درمان از پرداخت مالیات معاف شوند.

بر اساس تصمیم نمایندگان، درآمد حاصل از طرح های تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و آموزش عالی دارای مجوز قطعی از وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و درمان که در چارچوب نقشه جامع علمی کشور انجام می شود با تایید شورای پژوهشی موسسه پژوهشی آموزشی مربوطه مشمول مالیات با نرخ صفر است.

در تبصره این ماده الحاقی نیز آمده است: دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی مکلفند هر ساله گزارش این طرح را به وزارتخانه های بهداشت و علوم ارائه کنند.

همچنین در مصوبه دیگر نمایندگان شرکت های مشمول اصل 44 قانون اساسی که واگذار شده یا درحال واگذاری هستند و یا در فهرست واگذاری قرار گرفته یا می‌گیرند موظفند برای ایثارگران شاغل در زمان واگذاری از قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران تبعیت کنند.

تصمیم مجلس درباره توسعه حمل‌ونقل ریلی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به طرح تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت توسعه حمل و نقل ریلی را مدنظر قرار دادند.

براین اساس برای جلب مشارکت سرمایه گذاران و حمایت از سرمایه گذاری در توسعه حمل و نقل ریلی به شرکت راه آهن و شهرداری‌ها اجازه داده شد تا در مقابل اخذ تضمین های لازم از محل منابع داخلی خود بدون ایجاد هرگونه تعهد برای بودجه عمومی دولت نسبت به تضمین اصل و سود تسهیلات مربوط به سرمایه گذاری بخش های غیردولتی در این بخش، استفاده از ابزار کمک‌های فنی و اعتباری برای اقتصادی کردن طرح‌های موردنظر و تضمین اثر نوسانات نرخ ارز در سرمایه‌گذاری‌های مربوط اقدام کنند.

بند یک ماده الحاقی 32 و ماده الحاقی 35 نیز با تصمیم نمایندگان حذف و ماده الحاقی 31 به علت پیشنهادهای زیاد نمایندگان به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارجاع شد.

تصویب ماده 42 الحاقی طرح مقررات مالی دولت
نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده 42 الحاقی به طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را تصویب کردند.

برای نگهداری راه‌های کشور و تلاش درزمینه تثبیت تعرفه حق دسترسی شبکه ریلی و کمک به احداث، توسعه ظرفیت و بهسازی خطوط، ناوگان و شبکه حمل و نقل ریلی برون‌شهری و نگهداری راه‌های کشور با هدف صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش آلایندگی محیط زیست و کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای، 20 درصد قیمت نفت گاز (گازوئیل) به‌استثنای مصارف بخش کشاورزی به عنوان عوارض توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران محاسبه و دریافت می‌شود.

منابع حاصل به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و در قالب ردیف‌هایی که در قوانین بودجه سنواتی مشخص می‌شود به نسبت مساوی به توسعه و بهسازی خطوط و ناوگان شبکه حمل و نقل ریلی و نگهداری راه‌ها پس از مبادله موافقتنامه بین دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی اختصاص می‌یابد.

تصمیم مجلس درباره زمین‌های مسکن مهر
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده 36 الحاقی گزارش کمیسون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درباره مقررات مالی دولت مقرر کردند به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده می‌شود در صورت تمایل مالکان اعیانی نسبت به واگذاری قطعی زمین‌های اجاره‌ای 99 ساله طرح مسکن مهر به قیمت کارشناسی روز اقدام و درآمد حاصله را به حساب خزانه واریز نمایند.

تمامی درآمد حاصله از طریق بودجه سنواتی برای اجرای طرح‌های زیرساخت (تاسیاست زیربنایی و روبنایی) مسکن مهر با اولویت همان مجموعه‌ها و یا شهرهای جدید به مصرف می‌رسد.

در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که به ریاست آقای لاریجانی در حال برگزاری است ، قرار است، طرح بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، ممنوعیت بیش از یک شغل ، طرح حد نگار و طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر رسیدگی شود.


  اخباراقتصادی  - واحد مرکزی خبر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------