دولت از نوشیدنی های قندی عوارض دریافت می کند



اخبار,اخباراقتصادی,نوشیدنی های قندی


 اخباراقتصادی  - دولت از نوشیدنی های قندی عوارض دریافت می کند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه دادند نسبت به اخذ عوارض از تولید نوشیدنی های قندی داخل، تولید مشترک داخلی، خارجی و نوشیدنی های وارداتی اقدام کند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس به ادامه بررسی مواد ارجاعی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پرداختند و ماده الحاقی 38 این طرح را تصویب کردند.

براساس این مصوبه مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه داده می شود:

الف- نسبت به وضع و اخذ عوارض از نوشیدنی های قندی تولید داخل، تولید مشترک داخل، خارجی و نوشیدنی های وارداتی اقدام کند منابع حاصله به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز و طی ردیفی که در قانون بودجه مشخص می شود به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و تصویب هیات وزیران به منظور پیشگیری، آموزش، تغییر سبک زندگی و غربالگری بیماران دیابتی و بیماران قلبی و عروقی، کمک به تشکل های غیردولتی ذیربط، پیشگیری از بیماری های مشترک انسان و دام، توسعه، تکمیل و تجهیز اماکن ورزشی با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و روستاها هزینه شود.

ب- به منظور ارتقای سلامت جامعه و کاهش مصرف دخانیات نسبت به وضع و اخذ عوارض از خورده فروشی سیگار اقدام شود. درآمد حاصله به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز و طی ردیفی که در بودجه های سنواتی مشخص می شود به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و تصویب دولت به منظور کاهش مصرف دخانیات و آموزش، پیشگیری و درمان بیماری های ناشی از آن، بازتوانی و درمان عوارض حاصله از مصرف آن و توسعه ورزش به خصوص ورزش همگانی در مدارس در اختیار دستگاه های ذیربط قرار گیرد.


 اخبار اقتصادی  - ایرنا

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------