بنز رقیب «ب ام و اکس‌۶ » را معرفی کرد + تصاویر




اخبار  اقتصادی  - بنز رقیب «ب ام و اکس‌۶ » را معرفی کرد + تصاویر

مرسدس بنز چند هفته ديگر و در نمايشگاه ديترويت از جديدترين شاسي بلند خود، مدل جي‌ال‌ائي کوپه رونمايي خواهد کرد. بعد از عرضه دومين نسل از ب ام و اکس‌۶، مرسدس بنز ترديدها درباره اين نوع بدنه شاسي‌بلند را کنار گذاشته و حالا مي‌خواهد سهمي از اين بازار داشته باشد.

 به گزارش تیک, جي‌ال‌ائي کوپه براساس مدل کنوني M ساخته مي‌شود. کلاس M با روش جديد نامگذاري مدلهاي بنز در آينده با نام جي‌ال‌ائي به بازار عرضه مي‌شود. جي‌ال‌ائي‌ کوپه اولين خودرويي در بنز است که با روش جديد نامگذاري خواهد شد.

مرسدس بنز در ديترويت از سري تازه مدلهاي اي‌ام‌جي به نام «اي ام جي اسپرت» رونمايي کرد. اين سري از محصولات اي‌ام‌جي قدرت کمتري از مدلهاي اصلي اي‌ام‌جي دارند و به همين نسبت هم قيمتشان کمتر است.

«جي‌ال‌ائي ۴۵۰ اي‌ام‌جي کوپه» اولين مدلي خواهد بود که در اين سري معرفي مي‌شود. اين خودرو موتور شش سيلندر سه ليتري با دو توربو و قدرت ۳۶۷ اسب بخار دارد.

تنها مدل ديزل جي‌ال‌ائي کوپه GLE 350 d 4MATIC است که ۲۵۸ اسب بخار نيرو دارد. قدرت موتور مدل GLE 400 4MATIC با موتور شش سيلندر بنزيني ۳۳۳ اسب بخار است.

نيروي موتور در مدلهاي معمولي به طور مساوي بين چرخ‌هاي جلو و عقب تقسيم مي‌شود اما در مدل اي‌ام‌جي شصت درصد نيرو به چرخ‌هاي عقب و چهل درصد به چرخ‌هاي جلو فرستاده مي‌شود.

طول ماشين ۴۹۰۰ ميلي‌متر،‌عرضش ۳۰۰۲ ميلي‌متر و ارتفاعش ۱۷۳۱ ميلي‌متر است. فاصله بين دو محور هم ۲۹۱۵ ميلي‌متر است. براي مقايسه طول X6 ۴۹۰۹ ميلي‌متر، عرضش ۱۹۸۹ ميلي‌متر و ارتفاعش ۱۷۰۲ ميلي‌متر است و فاصله بين دو محور ب ام و هم ۲۹۳۳ ميلي‌متر است.


ب ام و مدل X6 را در سال ۲۰۰۸ به بازار عرضه کرد. فروش اين ماشين خيلي زياد نيست اما قيمتش از مدل X5 بيشتر است و به همين دليل سود بيشتري دارد. اين خودرو همچنين خريداران جوان‌تر و ثروتمندتر را به سمت ب ام و سوق داده که اعتبار اين برند را بيشتر مي‌کند.

بنز هم مي‌خواهد جي‌ال‌ائي را گرانتر از کلاس M بفروشد و اميدوار است مانند ب ام و خريداران جوانتري برايش پيدا کند. مدلهاي مختلف کلاس ام در حال حاضر بين ۴۹ هزار دلار تا ۹۹ هزار دلار قيمت دارد. انتظار مي‌رود شاسي بلند کوپه که از تابستان آينده به بازار عرضه مي‌شود دستکم ده هزار دلار گران‌تر باشد.

يکي از سيستم‌هاي جالب در جي‌ال‌ائي کوپه، «دايناميک سلکت» است که به راننده امکان انتخاب بين پنج روش رانندگي را مي‌دهد. با انتخاب بين روش‌هاي رانندگي راحت، اسپرت، زمين ليز و اسپرت+ سخت‌افزار ماشين نظير فنربندي، شاسي و موتور و نرم‌افزار نظير صداي اگزوز و قدرت چراغ‌هاي جلو بنا به انتخاب راننده تنظيم مي‌شود. راننده مي‌تواند همه اين تنظيمات را به سليقه خود تغيير دهد و آن را به حافظه اين سيستم بسپرد.

چرخ‌هاي ماشين به طور استاندارد ۲۰ اينچي است اما مدل اي‌ام‌جي را مي‌توان با چرخهاي ۲۲ اينچي هم سفارش داد. چراغهاي اي‌ائي‌دي جلوي ماشين هم به صورت استاندارد روي همه مدلها نصب مي‌شود.


در داخل ماشين هم همه صندلي‌ها به طور استاندارد اسپرت‌اند و همه مدلها با سيستم اينفوتينمنت «کامند» عرضه مي‌شود. از جمله سيستمها ايمني سفارشي مي‌توان به دوربين ۳۶۰ درجه اطراف ماشين، سيستم ترمزگيري خودکار و سيستم هشدار خروج ماشين از بين دو خط و دوربين ديد در شب نام برد.

مرسدس بنز توليد يک مدل جي‌ال‌ائي ۶۳ اي‌ام‌جي را در برنامه دارد که با موتور ۵.۵ ليتري هشت سيلندر با ۵۱۸ اسب بخار عرضه خواهد شد.

 

اخبار,اخباراقتصادی,جديدترين شاسي بلند مرسدس بنز

 

اخبار,اخباراقتصادی,جديدترين شاسي بلند مرسدس بنز

 

اخبار,اخباراقتصادی,جديدترين شاسي بلند مرسدس بنز

 

اخبار اقتصادی - تیک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------