معاون استاندار تهران: به ساختمان های بالای پیشرفت 80 درصدی وام داده می شود



اخبار,اخباراقتصادی, مسکن

 

 اخبار اقتصادی  - معاون استاندار تهران: به ساختمان های بالای پیشرفت 80 درصدی وام داده می شود

معاون استاندار تهران گفت: قرار شد تا پروژه هايي كه پيشرفت فيزيكي بالاي 80 درصد داشته اند، شناسايي و معرفي شوند تا تخصيص اعتبارات لازم صورت بگيرد.

نعمت الله تركي صبح سه شنبه در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان گفت: در بخش تامين منابع دولت، استان تهران 50 درصد درآمد مالي كشور را تامين مي كند و از مجموع 65 هزار ميليارد تومان بودجه كلان كشور ، 27 هزار ميليارد تومان در سال 93 سهم تهران بوده است.

او گفت: اين در حالي است كه سهم استان تهران در تخصيص بودجه كشوري، 3.2 درصد است. تهران 17 درصد جمعيت كشور و 30 درصد ارزش افزوده در اقتصاد ايران را به نام خود ثبت كرده و در 11 كالاي كشاورزي نيز در رتبه هاي اول تا سوم در كل كشور قرار دارد.

او با اشاره به تصفيه خانه هاي فضلاب استان گفت: اگر تصفيه خانه هاي فاضلاب استان به روز و مورد بهره برداري باشد، مي توانيم از 900 ميليون متر مكعب آب سالم در چرخه آبي استان استفاده كنيم.

تركي گفت: بحث حمل و نقل عمومي هم در استان از دغدغه هاي محوري است كه در همين راستا با 2 شركت چيني وارد مذاكره شديم تا با بهره برداري از قطار شهري تهران به پرديس و تهران به پاكدشت سهولت عبور و مرور را براي مردم اين مناطق فراهم كنيم.

معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري تهران با اشاره به مصوبات جلسه گفت :قرار شد تا پروژه هايي كه پيشرفت فيزيكي بالاي 80 درصد داشته اند، شناسايي و معرفي شوند تا تخصيص اعتبارات لازم صورت بگيرد.

همچنين مقرر شد تا سرمايه لازم در گردش براي واحدهاي آماده توليد در استان تهران فراهم شود. البته شناسايي بنگاه هاي اقتصادي توقيف شده توسط بانك ها و استانداري تهران به بانك مركزي جهت رسيدگي معرفي مي شوند.

او گفت: تعيين شوراي هماهنگي امور بانكي استان و شناسايي و معرفي طرح هاي كلان كشاورزي نيز از ديگر مصوبات جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان تهران بود.

 اخباراقتصادی  - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------