آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

فردی که به‌خاطر یک کتاب رئیس بورس ایران شد/ آیا "تغییر" واقعی رخ داده است؟



اخبار,اخباراقتصادی,رئیس بورس ایران


 اخبار اقتصادی -  فصل "باجناق‌ها" در بازار سرمایه ادامه دارد؛
فردی که به‌خاطر یک کتاب رئیس بورس ایران شد/ آیا "تغییر" واقعی رخ داده است؟

بررسی سوابق کاری رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار نشان می‌دهد محمد فطانت فرد همواره به عنوان شخص دوم در هیات مدیره‌ها و یا حلقه‌های تصمیم گیر مطرح بوده است؛ بنابراین می توان گفت فطانت فرد 44 ساله بدون تجربه‌ای کافی در حوزه بازار سرمایه پا در بازار سهام می گذارد؛ بازاری که علاوه بر هوش و استعداد، نیازمند پختگی متولیانی دارد که بتواند زوایا و روح زنده آن را به خوبی لمس و درک کند.

به گزارش تابناک ، عصر روز دوشنبه شورای عالی بورس پس از حدود یک دهه با پذیرش استعفای علی صالح آبادی از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار ، محمد فطانت فرد حقیقی را به جای او نشاند.

محمد فطانت فرد در رزومه خود سوابقی در حوزه مالی گروه ایران خودرو و مجموعه های وابسته به آن دارد. وی همچون صالح آبادی دانش آموخته دانشگاه امام صادق(ع) در مقطع فوق لیسانس مدیریت مالی و معارف اسلامی بوده اما دكتراي خود را در رشته مديريت (تحقيق در عمليات) از دانشگاه تربيت مدرس اخذ کرده است.

وزیر اقتصاد دولت تدبیر و امید، پیش از این در 11 دی ماه سال گذشته وی را به‌عنوان عضو هیات‌مدیره بانک ملی منصوب کرده بود.

فطانت فرد مدیری است که هم سابقه مدیریت بانکی در کارنامه خود دارد و هم سابقه مدیریت شرکت خودرویی، اما تجربه کاری وی در حوزه بازار سرمایه تنها به نوشتن یک کتاب خلاصه می‌شود؛ کتاب تحت عنوان "اوراق اختیار معامله" در بازار سرمایه ایران که در سال 1379 تألیف و منتشر کرده است برهمین اساس ،در حوزه بازار سرمایه رزومه قابل اتکایی از وی دیده نمی‌شود.

وی در عین حال هموراه به عنوان شخص دوم در هیات مدیره‌ها و یا حلقه های تصمیم گیر مطرح بوده است؛ بنابراین می‌توان گفت فطانت فرد 44 ساله بدون تجربه‌ای کافی در حوزه بازار سرمایه پا در بازار سهام می‌گذارد؛ بازاری که علاوه بر هوش و استعداد، نیازمند پختگی متولیانی دارد که بتواند زوایا و روح زنده آن را به خوبی لمس و درک کند.

محمد فطانت فرد از میان حلقه‌ای به ساختمان ملاصدرا پا می‌گذارد که سابق بر این، علی صالح آبادی نیز با آنها همکاری داشته است.

فطانت فرد در گروه ایران خودرو با جواد نجم الدین ، مدیر عامل سابق ایران خودرو و عضو هیات مدیره سرمایه گذاری غدیر همکاری کرده است.

در عین حال، وی زمانی که نجم‌الدين به عنوان رئيس هيأت مديره بانك پارسيان انتخاب شد، در کنار سایر مدیرانی همچون غلامرضا سليماني اميري، به عنوان نايب رئيس هيأت مديره و علي سليماني شايسته به عنوان مديرعامل و عضو هيأت مديره بانك پارسيان به عنوان عضو هیات مدیره این بانک بود. جمشيد ايماني ، سيد حسن قوامي و سيد حسام شمس عالم نیز دیگر اعضاي هيأت مديره بانك پارسيان بودند.

برهمین اساس، فطانت فرد در حالی از هیأت مدیره و معاون امور اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران به هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار کوچ می‌کند که پیش از این در کارنامه خود سابقه عضویت در هیأت مدیره و قائم مقامی بانک پارسیان و هیات مدیره بیمه پارسیان را تجربه کرده است. او همچنین مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان از شرکت‎های زیر مجموعه بانک پارسیان را بوده است.

در عین حال، صالح آبادی تا پیش از ریاست سازمان بورس، فعالیت در بخش ارزیابی سهام شرکت سرمایه‌گذاری غدیر را تجربه کرده است؛ بنابراین می‌توان گفت گزینه‌ای که به جای صالح آبادی برای ریاست سازمان بورس انتخاب شده، چندان با یکدیگر نامانوس نبوده و به عبارتی، می‌توان تصور کرد که همچنان فصل"باجناق‌ها" در بازار سرمایه ایران ادامه دارد.

بانک پارسیانی که از شرکت‌های تابعه گروه ایران خودرو بوده و فطانت فرد نخستین تجربه کاری خود را با خودرویی‌ها و در راس آنها مجموعه های قطعه سازی وابسته به ایران خودرو و سایپا کلید زده است. وی در سال 86 از شرکت ساپکو به بانک پارسیان رفت و در عین حال، ریاست‌هیات‌مدیره شرکت تجارت الکترونیک پارسیان‌ که بخشی از سهام آن متعلق به بانک پارسیان است، بر عهده گرفت.

  اخباراقتصادی  - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------