آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

مردم باید برای سفرهای هوایی پول بیشتری بدهند



اخبار,اخباراقتصادی, شرکت‌های هواپیمایی داخلی, اخبار,اخباراقتصادی,


 اخبار اقتصادی  - مردم باید برای سفرهای هوایی پول بیشتری بدهند

در حال حاضر بخش عمده‌ای از درآمدهای شرکت‌های هواپیمایی داخلی از طریق پروازهای بین المللی تامین می‌شود و بهای پایین بلیت‌های پروازهای داخلی باعث شده ایرلاین ها عملا در این پروازها سود چندانی به دست نیاورند.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده این وزارتخانه ورود هواپیماهای بالای 15 سال به ناوگان کشور را ممنوع کرده است. هر چند این اقدام می‌تواند به عنوان نکته‌ای مثبت در کاهش عمر ناوگان هواپیمایی باشد اما به گفته آخوندی مردم نیز در این کاهش باید نقشی فعال ایفا کنند.

به گزارش ایسنا، همان طور که پیش ازاین نیز سازمان هواپیمایی کشوری بارها اعلام کرده بود پایین آمدن عمر ناوگان هواپیمایی کشور نیاز به منابع بودجه‌ای فراوانی دارد این بار نیز وزیر راه و شهرسازی همین نکته را تایید کرد تا نشان دهد حتی در صورت کنار رفتن تحریم‌ها و باز شدن بازارهای بین المللی به روی ایرلاین‌های ایرانی نیز بحث منابع مالی یکی از اولویت‌های غیر قابل چشم پوشی خواهد بود.

طبق آمارها خرید یک هواپیما با عمر کمتر از 10 سال قیمتی بسیار بیشتر از هواپیماهای بالای 15 سال یا 20 سال دارد و از این رو ایرلاین‌هایی که قصد وارد کردن این هواپیماها را به ناوگان فعلی خود دارند باید بودجه‌ای فراوان صرف آن کنند.

این در شرایطی است که طبق اعلام جهانگیریان معاون وزیر راه و شهرسازی در حال حاضر بخش عمده‌ای از درآمدهای شرکت‌های هواپیمایی داخلی از طریق پروازهای بین المللی تامین می‌شود و بهای پایین بلیت‌های پروازهای داخلی باعث شده این ایرلاین ها عملا در این پروازها سود چندانی به دست نیاورند.

مجموع این دلایل باعث شده آخوندی بخشی از سهم لازم برای کاهش عمر هواپیماهای داخلی را نیز به مردم بازگرداند.

طبق اعلام وزیر اگر می خواهند از کیفیت بهتری در خدمات هوایی بهره مند شوند و شاهد پایین آمدن عمر ناوگان باشند باید برای خرید بلیت هزینه بیشتری بپردازند.

زیرا قطعا هزینه خرید و رفت و آمد هواپیماهای با عمر کمتر از 10 سال بسیار بیشتر از هواپیماهای قدیمی است و اگر مسافران قصد استفاده از این هواپیماهای جدید را دارند باید بهای بیشتری برای بلیت بپردازند.

هر چند سازمان هواپیمایی از ابتدای تابستان امسال طرح متنوع سازی نرخ بلیت هواپیما را کلید زده اما هنوز این مساله به آزادسازی قیمت‌ها نینجامیده و این موضوع نرخ بلیت را هنوز حول محور مصوب قبلی نگه داشته است. البته کشش پایین بازار و خالی ماندن بسیاری از پروازها باعث شده سخنان وزیر از سوی شرکت‌های هواپیمایی نیز مورد تردید قرار گیرد و ایرلاین‌ها مجبور شوند عملا تعداد بالایی از پروازهای داخلی خود را برای پر کردن ظرفیت با قیمت‌هایی بسیار پایین تر از سطح بازار فراهم آورد.

 

 اخبار اقتصادی  - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------