آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

جزئیات پرداخت وام نوسازی بافت های فرسوده



اخبار,اخباراقتصادی,وام نوسازی به بافت‌های فرسوده

 

 اخباراقتصادی  - جزئیات پرداخت وام نوسازی بافت های فرسوده: اولویت با زوج های کم درآمد جوان و زنان سرپرست خانوار است

جزئیات پرداخت وام نوسازی به بافت‌های فرسوده اعلام شد. معاون فنی و نظارت شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری گفت: زوج‌های کم درآمد جوان و زنان سرپرست خانوار در الویت هستند. تعیین نهایی نرخ سود وام نوسازی بافت فرسوده در انتظار مصوبه شورای پول واعتبار است.

معاون فنی و نظارت شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، از هدف‌گذاری برای نوسازی و ساخت سالانه 300 هزار واحد مسکونی دربافت فرسوده خبرداد و گفت که درطول برنامه ششم توسعه یک میلیون و 800 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده نوسازی خواهد شد.

امیر عباس افتخاری ،در زمینه ارایه تسهیلات توسازی بافت فرسوده گفت که در این راستا، دو نوع وام که شامل نوسازی و کمک ودیعه اسکان موقت بوده، ارایه خواهد شد.

او ، با بیان اینکه در طول برنامه ششم توسعه به ازای هرسال 300 هزار وام نوسازی و 60 هزار وام کمک ودیعه اسکان موقت پرداخت خواهد شد، توضیح داد که بدین ترتیب، تا پایان برنامه ششم توسعه یک میلیون و 800 هزار وام نوسازی بافت فرسوده و 360 هزار وام ودیعه اسکان موقت پرداخت خواهد شد.

به گفته افتخاری، دولت 9 درصد باز پرداخت وام نوسازی را تقبل خواهد کرد و مابه التفاوت آن توسط فرد متقاضی پرداخت می شود و افزود که در وام کمک ودیعه اسکان موقت 10 درصد سود تسهیلات بر عهده متقاضی بوده و مابقی برعهده دولت است.

او گفت: تعیین رقم نهایی سود تسهیلات مورد اشاره در انتظار تصویب در شورای پول واعتبار است.

معاون فنی ونظارت شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به مصوبه هیات وزیران، وام نوسازی بافت فرسوده درکلانشهرها را 500 میلیون ریال، در مراکز استان‌ها 400 میلیون ریال و در سایر شهر ها 300 میلیون ریال خواند.

او ، میزان پرداخت وام کمک ودیعه اسکان موقت نوسازی بافت فرسوده و سکونت گاههای غیر رسمی در کلانشهر ها را 200 میلیون ریال، 150 میلیون ریال در مراکز استانها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و مابقی شهرها را یکصد میلیون ریال برشمرد.

افتخاری اولویت ارایه وام نوسازی بافت فرسوده و کمک ودیعه اسکان موقت را به زوج های کم درآمد جوان و زنان سرپرست خانوار ذکر کرد که تاکنون از تسهیلات مسکن استفاده نکرده اند.

به گفته او، تعیین 22 بانک عامل از سوی بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده و ودیعه اسکان موقت با هدف تسهیل در امور متقاضیان صورت گرفته است.

از قرار معلوم، باتوجه به این که طرح نوسازی بافت های فرسوده 30 درصد جمعیت شهری را شامل می شود از دامنه نفوذ بالایی برخوردار بوده که عمده مخاطبان آن طبقه متوسط و زیر متوسط شهری هستند که در مناطق مرکزی شهرها سکونت دارند که به نظر می رسد میزان تسهیلاتی که باید به 300 هزار بافت فرسوده اختصاص یابد سالانه 12 هزار میلیارد تومان است.

 اخبار اقتصادی  - نسیم آنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------