کاهش ۳۶ درصدی ارزش معاملات بورس



اخبار,اخباراقتصادی,بازار بورس


اخبار اقتصادی  - کاهش ۳۶ درصدی ارزش معاملات بورس

سهامداران بورس هفته گذشته ۲ میلیارد و ۳۳۹ میلیون سهم به ارزش ۶ هزارو ۸۲۳ میلیارد ریال در بورس دادو ستد کردند که این مقدار به لحاظ ارزش ۳۶ درصد و به لحاظ حجم ۵۲ درصد کاهش داشت.

   كاهش1.7 درصدي شاخص بورس
شاخص كل بورس در مبادلات هفته گذشته با 1180واحد كاهش به 68هزارو973واحد رسيد ومعادل 1.7درصد كاهش يافت. شاخص شناور آزاد هم 1.6درصد نزول كرد.

  مبادله 14ميليون سهم در تالار مجازي
هفته گذشته 14ميليون‌و306هزار سهم به ارزش 59هزار و208 ميليون ريال در تالار مجازي بورس دادوستد شد. تالار مجازي بورس سامانه‌اي است كه مبادلات بازار سهام را شبيه‌سازي‌ مي‌كند.

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس با بيان اينكه انتقال نقدينگي به بازارهاي هيجاني براي اقتصاد كشور مضر است، گفت: با اتخاذ سياست‌ها و تصميمات اصولي مي‌توان زمينه‌هاي مشوق جهت جذب سرمايه‌ها در بورس را فراهم‌آورد.

به گزارش خبرگزاري خانه ملت، محمد فطانت رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار، با حضور در مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي با كاظم جلالي رئيس اين مركز ديدار و گفت‌وگو كرد.

كاظم جلالي در اين نشست با اشاره به وضعيت فعلي بورس، گفت:بورس در سال‌جاري آنچنان كه بايد رضايت‌بخش نبوده است و نوسانات بسياري در اين بازار در 9‌ماه گذشته مشاهده شده است. محمد فطانت رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار نيز در اين ديدار با اشاره به وضعيت بازار سهام گزارشي از عملكرد فعلي اين سازمان ارائه كرد. او رونق بازار بورس را نيازمند همكاري و تعامل تمامي دستگاه‌ها و قواي سه‌گانه دانست و تأكيد كرد: جهت جذب سرمايه‌ها در بورس و ايجاد مشوق، بايد دغدغه‌هاي سرمايه‌گذاران از بي‌ثباتي بازار و تصميم‌گيري‌هاي شتاب‌زده رفع شود.

 

 اخبار اقتصادی  -  خانه  ملت

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------