رتبه‌ شرکت‌های فرابورسی اعلام شد



اخبار,اخباراقتصادی, سازمان بورس

 

 اخباراقتصادی  -  رتبه‌ شرکت‌های فرابورسی اعلام شد

 رتبه‌ شرکت‌های پذیرفته‌شده در فرابورس از نظر کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی مناسب برای دوره یک ساله منتهی به 30 آذرماه 1393 اعلام شد.

به گزارش خبرآنلاین بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت فرابورس،رتبه‌بندی شرکت‌های پذیرفته‌شده در فرابورس بر اساس امتیاز کسب ‌شده از نظر کیفیت افشا و اطلاع‌رسانی مناسب برای دوره 12‌ماهه منتهی به 30 آذر 1393 به همراه اطلاعات مقایسه‌ای دوره دوازده‌ ماهه منتهی به 31 شهریور 93 توسط اداره نظارت بر ناشران فرابورسی سازمان بورس اوراق بهادار اعلام شد.

بر اساس این رتبه بندی شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه حائز رتبه اول و شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب، افرانت، نفت پاسارگاد و بیمه مهین به ترتیب در جایگاه دوم تا پنجم قرار دارند و شرکت‌های سیمان لار سبزوار، پالایشگاه نفت شیراز و پالایش نفت لاوان در پایین ترین جایگاه این رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند.

امتیاز اطلاع‌رسانی ناشران بر اساس وضعیت اطلاع‌رسانی آن‌ها از نظر قابلیت اتکا و به‌موقع بودن ارسال اطلاعات محاسبه شده‌است، به نحوی که معیار به‌موقع بودن بر اساس زمان ارسال اطلاعات لازم توسط شرکت از قبیل پیش‌بینی‌ سود هر سهم، صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای حسابرسی‌نشده، صورت وضعیت پرتفوی، اظهارنظرهای حسابرس نسبت به پیش بینی سود هر سهم و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای شش ماهه، صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده و حسابرسی شده پایان دوره مالی و برنامه ‌زمان­بندی پرداخت سود سهامداران، در مقاطع تعیین‌شده در دستورالعمل افشای اطلاعات و با لحاظ نمودن میزان تأخیر در ارسال اطلاعات، مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

گفتنی است میزان تغییرات در پیش‌بینی‌های ارسالی و همچنین تفاوت‌های میان مبالغ پیش‌بینی شده و عملکرد واقعی حسابرسی شده، معیار قابلیت اتکا در این محاسبات است.


  اخبار اقتصادی  - خبرآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------