کاهش تعرفه واردات خودرو



اخبار,اخباراقتصادی,تعرفه واردات خودرو

 

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان اینکه با کاهش تدریجی تعرفه واردات خودرو موافقیم،گفت: در این شرایط همزمان به خودروسازان داخلی مهات داده می شود تا خود را تقویت کنند وهمچنین یک مرتبه میدان را به واردات کالاهای خارجی نمی دهیم.

 حمیدرضا فولادگر در گفت وگو با خانه ملت ضمن موافقت با کاهش تدریجی تعرفه واردات خودرو  گفت: نمی توان تعرفه ها را ناگهانی و دفعی کاهش داد چرا که این اقدام باعث آسیب و ضرر و زیان  تولیدکننده های داخلی می شود و کشور ضربه می خورد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:این که همیشه تعرفه واردات خودرو ثابت باشد باعث می شود صنعت داخلی ما در فضای رقابتی قرار نگیرد بنابراین تلاشی برای اصلاح و پیشرفت خود و ارائه خودروی با کیفیت انجام نمی دهد. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: بر این اساس با کاهش تدریجی تعرفه واردات خودرو موافقیم تا از سوی دیگر همزمان به خودروسازان داخلی مهات داده شود تا خود را تقویت کنند همچنین یک مرتبه میدان را به واردات کالاهای خارجی نخواهیم داد.

فولادگر با تاکید بر اینکه باید مراقبت کرد تا ورادات خودرو منحصر  به عده ای خاص نباشد، ادامه داد:در این حالت فضا رقابتی و کیفیت مطرح خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس افزود: وقتی به تدریج تعرفه واردات خودرو را کاهش دهیم صنعت داخلی رشد می کند و از طرف دیگر اندازه مشخصی خودرو وارد می شود و مردم هم به دنبال کالای با کیفیت می روند.


وی یادآورشد:رقابت  کیفیت ایجاد می کند اما در کنار آن نظارت هم لازم است تا رانت خواری و انحصار در واردات خوردرو ایجاد نشود.


  اخبار اقتصادی - خانه ملت

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------