آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

فاکس نیوز: آمریکا 12 میلیارد دلار از بدهی‌های ایران را می‌پردازد



اخبار,اخباراقتصادی,بدهی آمریکا به ایران

 

این گزارش حاکی است که با ادامه پرداخت سریع و برنامه ریزی این مبالغ، آمریکا همه 11 میلیارد و 900 میلیون دلار را تا پایان ژوئن به ایران پرداخت خواهد کرد.

شبکه تلویزیون 'فا کس نیوز' در تارنمای خود اعلام کرد که آمریکا 11 میلیارد و 900 میلیون دلار بدهی خود به ایران را تا 22 ژوئن (تیرماه سال اینده ) یعنی زمان پایان مذاکرات هسته ای را به این کشور پرداخت می کند.

به گزارش ایرنا از این شبکه وابسته به وزارت دفاع آمریکا، دولت این کشور به نقل از اسناد وزارت امور خارجه امروز، از پرداخت 490 میلیون دلار بدهی ها خبر داد و افزود: این مبلغ (490 میلیون) سومین قسط از بدهی های آمریکا از داریی های ایران به این کشور است که قرار بود از دهم دسامبر 2014 به این سو، به تهران پرداخت شود.

در این گزارش تاکید شده است که باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا دستور پرداخت این مبلغ را در نوامبر گذشته به عنوان محکی برای تمدید این دور از مذاکرات بر سر برنامه هسته ای ایران امضاء کرد.

این گزارش به نقل از یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا افزود: قرار شد که از کل چهار میلیارد و 900 میلیون دلار از دارایی های بعدی آزاد شده ایران، در 10 قسط جداگانه تا 22 ژوئن امسال در اختیار تهران قرار گیرد.

براساس این گزارش، دولت آمریکا بر اساس توافق موقت سال 2013 با تهران، پرداخت های مشابهی را به تهران به میزان چهار میلیارد و 200 میلیون دلار انجام داده بود، سپس برای متعهد نگه داشتن ایران به این مذاکرات تا ماه نوامبر گذشته، دو میلیارد و 800 میلیون دلار دیگر نیز به تهران پرداخت کرد.

این گزارش حاکی است که با ادامه پرداخت سریع و برنامه ریزی این مبالغ، آمریکا همه 11 میلیارد و 900 میلیون دلار را تا پایان ژوئن به ایران پرداخت خواهد کرد.


 اخباراقتصادی  - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------