آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید…

روایت متفاوت مرکز آمار از نرخ تورم دی ماه



اخبار,اخباراقتصادی,نرخ تورم

 

درحالی بانک مرکزی تورم اولین ماه زمستان ۹۳ را ۱۶.۳ درصد اعلام کرده که محاسبات مرکز آمار حکایت از ثبت تورم ۱۵.۸ درصدی در این ماه دارد.

به گزارش تسنیم، درحالی که حاصل محاسبات آماری مرکز آمار در حوزه تورم شهری و روستایی در سایت رسمی این مرکز قرار نگرفته است سخنگوی دولت اعلام کرد: نرخ تورم در دی ماه به 15.8 درصد رسید که نسبت به آذرماه( 16.8) درصد کاهش یافته است.

وی همچنین گفته است که بنابر گزارش مرکز آمار ایران نرخ تورم نقطه به نقطه هم در دی ماه (نسبت به دی پارسال) 14.4 درصد براورد  شده است که این میزان برای اذر93 (نسبت به اذر پارسال) 14،9 درصد بود. نوبخت ، نرخ تورم در طول دی را 8 دهم درصد اعلام کرد که نسبت به 2 درصد اذر ماه کاهش نشان می دهد.

این آمار در حالی از محاسبات مرکز آمار بیرون آمده است که بانک مرکزی روز قبل نرخ تورم اولین ماه زمستان 93 را 16.3 درصد اعلام کرده بود. بانک مرکزی همچنین نرخ تورم نقطه به نقطه دی ماه را 15.7 درصد اعلام کرده است.

گفتنی است عادل آذر رئیس مرکز آمار در خصوص اختلاف ارقام در تورم بانک مرکزی و مرکز آمار گفته است: اکنون اختلافات مبنایی حل شده و در ارقام کمتر از یک درصد اختلاف آماری وجود دارد.


  اخباراقتصادی  - تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------