آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بهار امسال با افزایش قیمت خودرو آغاز شد/ رشد بهای خودروهای داخلی به طور میانگین ۴۷میلیون تومان بود

بررسی بازار خودرو از ابتدای فروردین تاکنون نشان می‌دهد سال ۱۴۰۳ با تلاطم بازار آغاز شده است. به گزارش خبرآنلاین، این دومین…

عامل گرانی پرتقال مشخص شد



اخبار,اخباراقتصادی,پرتقال

 

در پی افزایش قیمت پرتقال در بازار مصرف، وزارت جهاد کشاورزی علت گرانی پرتقال را ذخیره کردن حدود 700 هزار تن در انبارهای شخصی برخی افراد عنوان و اعلام کرد که طبق قانون برخورد با متخلفان نظارت بر توزیع در بازار و قیمت از اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

ابوالقاسم حسن‌پور - مدیر کل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی - در گفت‌وگو با  ایسنا، اظهار کرد: امسال یک میلیون و 950 هزار تن پرتقال در کشور تولید شد و از نظر تولید هیچ مشکلی نداریم، چراکه همچنان برخی از انواع پرتقال جنوب مانند والنسیا هنوز روی درخت است و در انبارهای شمال کشور و برخی انبارهای شخصی افراد حدود 700 هزار تن پرتقال برای شب عید ذخیره سازی شده است.

عرضه پرتقال‌های دولتی در صورت ادامه گرانی
وی افزود: سازمان تعاون روستایی براساس مصوبه وزارت جهاد کشاورزی در شهریور امسال موظف به خرید حدود 45 هزار تن پرتقال و ذخیره سازی این محصول برای تنظیم بازار شب عید شده است که اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند، ممکن است در زمان زودتری پرتقال ذخیره سازی شده به بازار تزریق شود. چرا که وزارت جهاد کشاورزی از قیمت های کاذبی که در بازار این محصول به وجود آمده رضایت ندارد و معتقد است نباید به مردم اجحاف کرد.

مدیر کل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت:‌ با توجه به وضعیت و هزینه‌های تولید، هر کیلوگرم پرتقالی که نهایتا 2500 تومان از باغدار خریداری می‌شود باید حداکثر 3500 تومان به دست مردم برسد اما وقتی قرار نیست وارداتی صورت بگیرد و برخی سود خود را در ذخیره سازی پرتقال و عرضه آن در شب عید می دانند، این اتفاق می‌افتد و با افزایش قیمت مواجه می‌شویم.

حسن پور اعلام کرد‌:‌ وزارت جهاد کشاورزی براساس قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی موظف به تولید و تامین بازار داخلی است و برخورد با متخلفان نظارت بر توزیع در بازار و قیمت از اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
 
 اخبار اقتصادی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------