هزینه پرمصرف‌ها خدمات رایگان را جبران می‌کند



اخبار,اخباراقتصادی,خدمات آب و برق

 

محاسبه هزینه مصرف عده ای که از خدمات عمومی به میزان بسیار زیاد استفاده می کنند با کم مصرف ها یکسان است که این به دور از عدالت بوده، نیاز به اصلاح دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح رایگان شدن استفاده از آب و برق برای کم مصرف ها، درآمدهای وزارت نیرو را کاهش نمی دهد.

حبیب آقاجری در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: محاسبه هزینه مصرف عده ای که از خدمات عمومی به میزان بسیار زیاد استفاده می کنند با کم مصرف ها یکسان است که این به دور از عدالت بوده، نیاز به اصلاح دارد.

وی ادامه داد: باید براساس یک کار کارشناسی و سنجیده پرمصرف ها و کم مصرف ها مشخص شوند و پرمصرف ها ملزم به دادن هزینه های بیشتر شوند زیرا این امر می تواند جبران رایگان شدن هزینه ها برای کم مصرف ها باشد.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس تصریح کرد: کسانی که از میزان مصرف اعلامی بیشتر استفاده می کنند، هزینه آنها با کم مصرف ها نباید یکسان باشد بلکه باید هزینه بیشتری نیز پرداخت کنند.

آقاجری با بیان اینکه این طرح به نفع اقتصاد و وزارت نیرو است، افزود: باید استفاده از خدمات آب و برق برای افراد کم مصرف که درآمدهای مناسب نداشته و تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار دارند، رایگان شود و در مقابل افرادی که مصرفشان زیاد است باید پول بیشتری بدهند تا درآمدهای وزارت نیرو هم تامین شود.

گفتنی است، به تازگی برخی ازنمایندگان مجلس طرح رایگان شدن هزینه ها برای کم مصرف ها ( ماهانه کمتر از 15متر مکعب برای آب و100 کیلو وات ساعت برای برق) مطرح کرده اند.

به اعتقاد دولت این طرح به خاطر هزینه بر بودن و احتمال کاهش درآمدهای وزارت نیرو اجرایی نیست.


اخباراقتصادی  -  ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------