مردم کدام کشورها خودروی گران سوار می‌شوند؟(+جدول)



اخبار,اخباراقتصادی,خودروی لوکس

به رغم بحران مالی که جهان با آن دست و پنجه نرم می کند، از سال 2009 تاکنون میزان فروش رولز- رویس در جهان چهار برابر شده است.

به گزارش خبرآنلاین، سال گذشته به رغم رکود اقتصادی حاکم بر جهان، رولز- رویس توانست تعداد 4063 عدد از خودروهایش را بفروشد که این رقم بسیار قابل توجهی در فروش خودروهای لوکس بوده است. طبق آخرین آمار، وضعیت فروش خودروهای لوکس در جهان در سال 2014، سود و فروش قابل توجهی داشته است.

رولز- رویس، خودروی لوکس انگلیسی با 4063 عدد در این میان رکورددار است. طبق گزارش منتشر شده از سوی شعبۀ آلمانی این برند انگلیسی، این اولین باری است که از زمان تأسیس این خودرو در طول 111 سال اخیر، فروش این برند معروف از مرز 4000 عدد عبور می کند. گفتنی است رولز- رویس، در میان خودروهای لوکس، حرف اول را می زند و قیمت هر یک از مدلهای آن بیش از 200.000 یورو است.
 
جالب است بدانید که به رغم بحران مالی که جهان با آن دست و پنجه نرم می کند، از سال 2009 تاکنون میزان فروش رولز- رویس در جهان چهار برابر شده است. کارشناسان دلیل این امر را بین المللی شدن موفق این برند انگلیسی می دانند. ایالات متحده آمریکا، در میان کشورهای جهان، اولین خریدار خودروی لوکس رولز- رویس است. پس از آن کشورهای چین و امارات متحده عربی در رتبه های بعدی هستند. بریتانیا، تولیدکنندۀ رولز- رویس، در رتبۀ چهارم خریداران این برند است.
 
اما پس از این کشورها رولز- رویس در کدام کشورها به فروش رفته است؟ طبق آخرین گزارش منتشر شده، میزان فروش این خودروی انگلیسی در کل مناطق دنیا، 12% رشد داشته است. در آمریکای شمالی فروش رولز- رویس 30%، در خاورمیانه 20% و در اروپا 40% افزایش یافته است. حتی در فرانسه، کشوری که روزهای سخت اقتصادی را پشت سر می گذارد، در سال 2014، 13 عدد خودروی رولز- رویس شماره گذاری شد، در حالیکه این رقم در سال پیش از آن 12 عدد بوده است.
 
یکی از دلایل موفقیت این خودروی انگلیسی، سیاستهای اتخاذ شده از سوی این برند از سال 2003 تاکنون است که مبتنی بر عرضه بالا و متنوع است. رولز- رویس در کنار خودروی کلاسیک معروف خود یعنی "فانتوم"، مدل اسپورت دیگری را نیز عرضه کرد و در سال 2013 آن را ارتقاء داد و قرار است امسال مدل دیگری را نیز روانه بازار کند. 
 
گفتنی است رولز- رویس برای پنجمین سال متوالی است که می تواند رکورد فروش استثنایی را ثبت کند. کارشناسان صنعت خودروسازی می گویند سود بالای این خودرو، امکان گسترش سرمایه گذاریهای بیشتری را به این برند خواهد داد. کمااینکه احداث یک مرکز تکنولوژی و لجستیکی از سوی این برند در دست اجراست. در حال حاضر میزان تولید رولز- رویس سالیانه به 6000 عدد می رسد اما پیش بینی می شود این برند انگلیسی توان تولید خود را در سالهای آینده افزایش دهد.

 

ردیف

مشتریان اصلی رولز- رویس

مناطق جهان

رشد فروش در سال 2014

1

ایالات متحده آمریکا

آمریکای شمالی

30%

2

چین

خاورمیانه

20%

3

امارات متحده عربی

اروپا

40

بریتانیا، تولیدکنندۀ رولز- رویس در رتبۀ چهارم خریداران است

 

 

اخباراقتصادی - خبرآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------