آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

رشد نفت، افت طلا(+نمودار)



يكي از روش‌هاي پيش‌بيني قيمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر اين اساس در این صفحه روندهاي قيمتي بازارهای مهم ایران و جهان به نمايش گذاشته شده‌اند. همچنين در متن مربوط به هر قسمت روند آتي قيمت‌ها براساس شواهد موجود پيش‌بيني شده‌اند.

بازار سهام

اخبار,اخباراقتصادی, بازار بورس


افت هفتگی شاخص کل بورس
در پایان معاملات هفتگی، شاخص کل بورس با افت 4/ 1 درصدی همراه شد و با یک پله سقوط در کانال 64 هزار و 841 واحدی ایستاد. در این شرایط، معاملات روزانه در هفته گذشته رشد نسبی را تجربه کرد؛ این در حالی است که عملکرد صنایع ضعیف بود، به طوری که از 36 گروه بورسی، تنها 8 صنعت با رشد شاخص همراه شدند. بی‌نتیجه ماندن مذاکرات هسته‌ای در مونیخ آلمان، طبق سنت یکی، دو سال اخیر موجب واکنش هیجانی معامله‌گران و افت قیمت‌ها شد. از سوی دیگر، پایان سال همواره با فشار عرضه، به‌ویژه از سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های کارگزاری همراه است که افت قیمت‌ها را تشدید می‌کند. با این حال، رسیدن نسبت قیمت به درآمد (P/ E) متوسط بازار به کمتر از 5 مرتبه باعث شده است تا افت بیشتر شاخص کل با مقاومت جدی مواجه شود.


بازار ارز

اخبار,اخباراقتصادی, بازار ارز


ثبات نسبی ارز در محدوده 3400 تومان
در پایان معاملات هفتگی، هر دلار آمریکا با افت 4/ 0 درصدی همراه و با قیمت 3 هزار و 425 تومان معامله شد. در این میان، کاهش قیمت دلار به کمترین مقدار خود در دو ماه اخیر را در اواسط هفته با کنترل‌های اعمالی از سوی بانک مرکزی، شاهد بودیم. دراین شرایط، در ادامه هفته با پایان یافتن مذاکرات هسته‌ای درآلمان و نرسیدن به نتایج مشخص در این دور از مذاکرات، بار دیگر قیمت دلار رشد کرد. در این میان، به‌نظر می‌رسد که دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی به صرافی‌ها و برخورد قانونی و جدی با دلالان ارز، از شدت هیجانات کاسته است و در ادامه هفته روند نزولی قیمت دلار را رقم زده است. بر این اساس، کاهش سفته‌بازی در بازار ارز و از سوی دیگر کف حمایتی 3400، احتمال نوسانات شدید دلار را کم می‌کند.

بازار سکه

اخبار,اخباراقتصادی, بازار سکه


افت سکه همراه با طلای جهانی و دلار
در پایان معاملات هفتگی، هر سکه طرح جدید با افت 9/ 1 درصدی همراه شد و با قیمت 993 هزار تومان معامله شد. به این ترتیب، کاهش قیمت طلای جهانی و کاهش قیمت دلار در هفته گذشته، افت قیمت سکه را موجب شد. در این شرایط، کاهش نگرانی‌ها در حوزه اروپا و همچنین انتظار برای افزایش نرخ بهره آمریکا از سوی فدرال رزرو، عوامل تقویت‌کننده قیمت طلا را کاهش داده است. در این میان، با وجود پایان یافتن دور جدید مذاکرات هسته‌ای در هفته گذشته، کنترل‌های ایجاد شده از سوی بانک مرکزی ثبات در بازار ارز را رقم زده است. براین‌اساس، کاهش هیجانات در بازار ارز، ثبات قیمتی دلار در بالای 3400 را ایجاد کرده است. در این شرایط، با توجه به ثبات نسبی در اونس و دلار، به‌نظر می‌رسد سکه روند آرامی را دنبال کند.

بازار طلای جهانی

"اخبار,اخباراقتصادی,


افت اونس با کاهش نگرانی‌ها در حوزه یورو
دیروز و در ساعت 16، هر اونس طلای جهانی به قیمت 1223 دلار معامله شد. در این شرایط، خوش‌بینی به اجرای توافق انجام شده برای طرح آتش‌بس اوکراین از روز یکشنبه و همچنین افزایش احتمال توافق بین یونان و کشور‌های حوزه یورو باعث کاهش نگرانی‌ها در اروپا (حوزه یورو) شده است و همچنین ثبات تقاضا در بازار چین با نزدیک شدن به تعطیلات سال نو در این کشور نیز کاهش قیمت طلا را سبب شده است. در این رابطه، می‌توان به شتاب یافتن رشد اقتصادی در حوزه یورو با رشد بیش از انتظار آلمان(به‌عنوان بزرگ‌ترین عضو اقتصادی این حوزه) در سه ماه چهارم سال 2014 میلادی نیز اشاره کرد. در این شرایط، به‌نظر می‌رسد که عوامل تقویت‌کننده قیمت طلا کمرنگ شده‌اند و در این میان، توجه بیشتر به تصمیم فدرال رزرو درخصوص زمان افزایش نرخ بهره جلب شده است.

بازار اوراق مسکن

اخبار,اخباراقتصادی, بازار مسکن


بیشترین رشد هفتگی در دو ماه اخیر
در پایان معاملات هفتگی، اوراق تسهیلات مسکن فروردین 92 (تسه9201) با رشد 1/ 4 درصدی، به قیمت 83 هزار و 220 تومان معامله شدند که بیشترین رشد هفتگی طی دو ماه اخیر محسوب می‌شود. به این ترتیب، پس از مدت‌ها قیمت «تسه»ها اندکی از سطح 80 هزار تومان فاصله گرفته است. این در شرایطی است که علیرضا توکلی، رئیس اداره ابزارهای نوین مالی فرابورس، آخرین آمار معاملات این اوراق در دی ماه را منتشر کرده است. به گفته وی، گرچه تقاضا در دی ماه اندکی افزایش یافته است، اما هنوز مازاد عرضه داشته‌ایم (ارزش عرضه اوراق 526 میلیارد تومان و تقاضای آن 460 میلیارد تومان بوده است). بر این اساس، کمبود تقاضا ادامه رشد قیمت اوراق تسهیلات مسکن را با دشواری مواجه می‌کند. همچنین، توکلی زمزمه وام 60 میلیون تومانی را بی‌ارتباط با سقف تسهیلات «تسه»ها دانست.

بازار نفت

"اخبار,اخباراقتصادی,


ثبات نفت در بالای 50 دلار
دیروز، نفت خام آمریکا با قیمت 9/ 51 دلار بر بشکه معامله شد؛ این در حالی است که در روز چهارشنبه در پی رکورد‌زنی موجودی نفت‌خام در آمریکا ،قیمت آن کاهش یافته بود. این موضوع سبب شد قیمت‌ها به کمتر از 50 دلار نیز برسد، اما مجددا از روز پنج‌شنبه با توجه به اعلام کاهش سرمایه‌گذاری‌ها در نفت‌های غیرمتعارف، به‌ویژه نفت شیل، قیمت نفت خام آمریکا به بالاتر از 50 دلار رسید.

 

در این شرایط، رشد قابل توجه اقتصادی آلمان (به‌عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد در حوزه یورو) در سه ماه چهارم سال 2014 نیز امیدواری‌هایی را مبنی بر افزایش تقاضا در حوزه یورو به‌وجود آورده است. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد که قیمت‌ها کف خود را در مرز 50 دلاری یافته‌اند و تمایل به افت بیشتر ندارند. در واقع، معامله‌گران توجه بیشتری به آمار تولیدات آینده (سرمایه‌گذاری‌های نفتی) دارند تا تولیدات فعلی.


  اخباراقتصادی   - دنیای  اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------