آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

فلاحیان: پژوی فرانسه را راضی کردم در ایران تولید کند/ فتوای من این است: سوار شدن پراید حرام است!



اخبار,اخباراقتصادی,  پژو

"نفت بشکه ای 8 تا 16 دلار فروخته می شد و اصلا پولی در کار نبود. خیلی از صنایع را ما ورود کردیم و راه انداختیم. ایران خودرو 90 هزار پیکان تولید می کرد با 48 عیب! "

علی فلاحیان وزیر سابق اطلاعات گفت: فتوای من این است: سوار شدن پراید حرام است چون این خودرو امنیت نداشت.

به گزارش عصرایران، علی فلاحیان وزیر اطلاعات در سال های 68 تا 76 در گفت و گویی با شماره جدید هفته نامه «پنجره» درباره ورود این وزارتخانه به فعالیت های اقتصادی در دوران وزارت خود توضیح داده و گفته است:

«چند نوع کار اقتصادی وجود دارد. یک نوع کارهای پوششی است که سیستم ناچار از انجام آن است و در تمام سرویس های دنیا انجام می شود. یعنی شما اگر در جایی دیدید یک محموله قاچاقی برای وزارت اطلاعات است نباید تعجب کنید. چون مجبورند در آنجا حضور داشته باشند تا تخلفات را کشف کنند... در مقطعی اما به شدت با مشکل اقتصادی مواجه شدیم و با اجازه از بالا این کار را کردیم ولی ادامه ندایم و تنها در یک مقطع کوتاه بود.»

فلاحیان درباره مقطعی که مشکلات اقتصادی جدی وجود داشته و کار اقتصادی انجام می داده اند، توضیح داده است:

«نفت بشکه ای 8 تا 16 دلار فروخته می شد و اصلا پولی در کار نبود. خیلی از صنایع را ما ورود کردیم و راه انداختیم. ایران خودرو 90 هزار پیکان تولید می کرد با 48 عیب! من به آقای غروی گفتم که این وضع بدی است. ایشان گفت بروید مطالعه کنید و مذاکره انجام دهید و نیجه این شد که پژوی فرانسه راضی شد و این کار دو میلیون دلار پول می خواست. کشور در آن مقطع پول نداشت.»

 وی در ادامه گفته است:«برای همین ما وارد شدیم و این مبلغ را از دوستان این طرف و ان طرف جمع کردیم و به آقای غروی دادیم  و ایشان خط تولید پژو را خرید. 90 هزار تولید به 900 هزار رسید و 1000 کارگر به 12 هزار کارگر... برخی به ما گفتند به شما چه ربطی داشت. در این حوزه ها ورود کنید اما به نظر ما بحث امنیت کشور بود. فتوای من این بود که سوار پیکان شدن حرام است و در حال حاضر سوار پراید شدن! چون آن خودرو امنیت نداشت و این هم امنیت ندارد و در یک تصادف همه سرنشینان را به کام مرگ می برد و هوا را هم خیلی آلوده می کند.»

 

 اخبار اقتصادی -  عصر  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------