شیر برای سومین بار در سال جاری گران شد



اخبار,اخباراقتصادی,قیمت  محصولات لبنی

در حالی که صنایع لبنی از مصوبه دولت مبنی بر خرید شیرخام به قیمت ۱۴۴۰ تومان امتناع می‌ورزند، این صنعت امسال برای سومین بار شیر و فرآورده‌های لبنی را گران کرد.

به گزارش فارس کارخانجات صنایع لبنی بر اساس مصوبه دولت موظف شدند، از اول تیرماه 93 شیر خام با چربی حداقل 3.2 درصد و بار میکروبی زیر 100 هزار تحویل درب کارخانه را هزار و 440 تومان خریداری کنند.

براساس این گزارش:  علیرغم عدم تمکین عده ای از مصوبه دولت مبنی بر خرید شیر خام به قیمت 1440 تومان، برخی کارخانجات صنایع لبنی در چند روز اخیر برای سومین بار قیمت شیر و محصولات لبنی مثل بستنی خود را گران کردند.

افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی در حالی است که عدم اجرای مصوبه دولت طی ماه‌های اخیر نارضایتی دامداران را به همراه داشت و دولت برای جبران ضرر و زیان و حمایت از تولید‌کنندگان ناچار به اجرای طرح خرید تضمینی شیرخام با قیمت 1440 تومان شد.

براساس این گزارش: طرح خرید تضمینی شیر خام از تولید‌کنندگان حدود 2 ماه در برخی استان‌ها به اجرا درآمد و از آغاز طرح تاکنون بیش از 60 هزار تن شیر خام توسط سازمان تعاون روستایی برای تبدیل به پودر شیرخشک و خامه با قیمت 1440 تومان خریداری شده است.

خرید تضمینی شیرخام در راستای جمع‌آوری مازاد شیر تولیدی و همچنین وادار کردن صنایع لبنی برای خرید شیرخام به قیمت مصوب انجام شد که ظاهرا منافعش در افزایش قیمت شیر و فرآورده‌های تولیدی برای صنایع لبنی ظاهر شده است.

براساس این گزارش: برخی برندهای معروف در چند روز اخیر قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی را افزایش داده‌ به طوری که یکی از برندهای معروف قیمت شیر کم چرب را از 2200 به 2400 تومان افزایش داده و همین کارخانه قبل از این قیمت شیر را طی دو بار 300 تومان افزایش داده بود.

کارخانجات صنایع لبنی در سال جاری برای سومین بار است که قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی را افزایش می‌دهند.

براساس این گزارش این افزایش قیمت‌ها یکبار در اوایل تیر ماه (ابتدای ماه مبارک رمضان) و درست پس از اعلام مصوبه دولت مبنی بر خرید شیرخام توسط صنایع لبنی به قیمت 1440 تومان، بار دیگر در اواخر تیرماه سال جاری و چند روز گذشته برای سومین بار اتفاق افتاده است.

افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی در حالی رخ می‌دهد که چند روز قبل وزیر جهاد کشاورزی در سخنانش از سرانه پایین مصرف شیر کشور به دلیل گرانی خبر می‌دهد و عنوان می‌کند که سرانه مصرف شیر در کشور حدود 85 کیلوگرم و تقریبا نصف سرانه جهانی است.


  اخبار اقتصادی  -  فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------