خبری از فاز سوم هدفمندی یارانه‌ها نیست



اخبار,اخباراقتصادی,هدفمندي يارانه‌ها

مجلس شورای اسلامی با اتمام بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه سقف درآمد عمومی دولت را تعیین کرد.

بررسی جزییات لایحه بودجه ‌سال آتی در مجلس ادامه دارد. نمایندگان در گیرودار تصویب بخش درآمدی این لایحه روز‌سه‌شنبه بندهایی را درخصوص درآمد دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها و همچنین وصول وجوه دریافتی‌اش از دیگر محل‌ها را به تصویب رساندند.

به گزارش شهروند، بر‌این اساس نمایندگان مردم در خانه ملت، در ادامه بررسی لایحه بودجه ٩٤ بخش درآمدی تبصره ٢١ را که مربوط به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی است، تصویب کردند؛

بر این اساس در بند «الف» درآمد حاصل از اجرای مواد یک و ٣ قانون‌سال ١٣٩٤ تا مبلغ ٤٨٠‌هزار‌ میلیارد ریال تعیین می‌شود. همچنین بند «د» این تبصره نیز تصویب شد یعنی صددرصد منابع حاصل از افزایش قیمت برق و آب در سال‌های ٩٣ و ٩٤ به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود. ناگفته نماند، پیش از این، مسئولان دولتی عنوان کرده بودند که مرحله جدید از قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا نخواهد شد.

سقف بودجه تعیین شد
مجلس شورای اسلامی با اتمام بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه سقف درآمد عمومی دولت را تعیین کرد. براساس مصوبه مجلس، منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بالغ بر ٢‌میلیون و ٧٤٤‌هزار و ١٠١‌میلیارد و ٦٠٩‌میلیون ریال تعیین شد. همچنین منابع عمومی بالغ بر ٢‌میلیون و ٣٦٢‌هزار و ٨١٧‌میلیارد و ١٧١‌میلیون‌ریال و نیز درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی بالغ بر ٣٨١‌هزار و ٢٨٤‌میلیارد و ٤٣٨‌میلیون ریال مصوب شد.

تعیین سهم شرکت‌های دانش بنیان
با رأی نمایندگان مجلس استخراج‌کنندگان سنگ آهن فاقد قرارداد با ایمیدرو موظفند ٢٥‌درصد مبلغ فروش محصولات خود را به حساب درآمد عمومی ردیف ١٣٠٤١٩ نزد خزانه‌داری کل کشور پرداخت کنند. همچنین براساس مصوبه دیگر نمایندگان به منظور تحقق‌بخشی از اهداف مندرج در قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری و اختراعات مصوب پنجم آبان ١٣٨٩به‌ویژه تبصره ٢ ماده ٥ قانون مذکور معادل ریالی مبلغ ٣٠٠‌میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی بابت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص می‌یابد.

تکلیف وصول وجوه دریافتی دخانیات
افزون بر این با موافقت نمایندگان، دولت مکلف شد نسبت به وصول خالص هرگونه وجوه دریافتی شرکت دخانیات ایران بابت تمام‌نگاشت (هولوگرام) و سایر درآمدهای انحصار دخانیات را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند. همچنین تا شفاف‌سازی وظایف حاکمیتی و حقوق دولتی در حوزه محصولات دخانی در تطبیق با قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ٤٤ قانون اساسی وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است درآمدهای حاصل از صدور مجوزها و هرگونه حقوق دولتی دریافتی بابت واردات و تولید محصولات دخانی را طی‌ سال ١٣٩٤ به ردیف درآمدی فوق واریز کند.

٢/١‌میلیارد دلار جهت تقویت بنیه دفاعی
براساس مصوبه نمایندگان مجلس ١,٢‌میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی جهت تقویت بنیه دفاعی در بودجه ۹۴ تصویب شد. از روز سه‌شنبه، مجلس پس از ١٣ جلسه بررسی بخش درآمدی، وارد بررسی جزییات در بخش هزینه‌ای شد.

اخبار  اقتصادی  - شهروند

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------