آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چین تنها خریدار همه نفت خام ایران؟ / فروش نفت به بالاترین میزان از سال۲۰۱۹ رسید

صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶سال‌اخیر رسیده و به‌رغم تحریم‌های یک‌جانبه غرب، به اقتصاد این کشور برابر با…

ارزهای صندوق توسعه ملی کجا رفت؟/ 34.7 میلیارد دلار عقد قرارداد پرداخت تسهیلات



اخبار,اخباراقتصادی,صندوق توسعه ملی

صندوق توسعه ملی از شروع فعالیت تا پایان سال 92 مبلغ 34 میلیارد و 720 میلیون دلار قرار عاملیت ارزی با 18 بانک دولتی و خصوصی به منظور اعطای تسهیلات منعقد کرده و در سال 92 از محل این قراردادها تعداد 89 طرح به مبلغ پنج میلیارد و 99 میلیون دلار به منظور استفاده از تسهیلات ارزی به تصویب رسیده است.

به گزارش تابناک ، بیش از 90 درصد از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی در سال 92 یعنی چهار میلیارد و 668 میلیون دلار به بخش صنعت و معدن اختصاص یافت اما در بین زیرگروه‌های صنعت سهم صنایع نفت و گاز بیش از 45 درصد برآورد شده است.

به این ترتیب می‌توان گفت درصد بالایی از منابع صندوق توسعه ملی به بخش صنایع نفت و گاز ورود پیدا می‌کند.

34.7 میلیارد دلار عقد قرارداد پرداخت تسهیلات
بر اساس گزارش کلی صندوق توسعه ملی در قالب عملکرد سال 92، صندوق از شروع فعالیت تا پایان سال 92 مبلغ 34 میلیارد و 720 میلیون دلار قرار عاملیت ارزی با 18 بانک دولتی و خصوصی به منظور اعطای تسهیلات منعقد کرده و در سال 92 از محل این قراردادها تعداد 89 طرح به مبلغ پنج میلیارد و 99 میلیون دلار جهت استفاده از تسهیلات ارزی به تصویب رسیده است.

عملکرد صندوق توسعه ملی در تامین مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری (ارزی) در سال 92 حکایت از این دارد که در راستای حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری‌های مولد، پربازده و پایدار در کشور، اعطای تسهیلات به 89 بنگاه اقتصادی فعال در تمامی بخش‌های اقتصاد به مبلغ پنج میلیارد و 99 میلیون دلار به تایید بانک‌های عامل طرف قرارداد با صندوق رسیده است که از این تعداد، اعتبار مورد نیاز 23 طرح به مبلغ یک میلیارد و 380 میلیون دلار نزد بانک مرکزی مسدود و موافقت اولیه صندوق در مورد هم گرفته شده است.

1.4 میلیارد دلار اعتبارات پرداخت شده صندوق
مجموع اعتبارات اسنادی گشایش شده و پرداخت صندوق توسعه ملی در سال 92 برای تمامی بخش‌های اقتصاد به ترتیب 3950 و 1431 میلیون دلار است، بنابراین عملکرد صندوق توسعه ملی در سال 92 از ابعاد اعتبارات اسنادی گشایش شده و ارزش تسهیلات پرداخت شده به تمامی بخش‌های اقتصادی کشور در مقایسه با کل تسهیلات ارزی مصوب در این سال به ترتیب 77 درصد و 28 درصد است.

به عبارت دیگر، عملکرد تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی در سال 92 حدود 1.4 میلیارد دلار معادل 28 درصد از کل ارزش طرح‌های مصوب در این سال است. تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی در سال 92 به ترتیب بین بخش‌های صنعت، معدن، حمل و نقل، صادرات خدمات فنی و مهندسی و بازرگانی و خدمات توزیع شده است.


  اخبار اقتصادی  -  تابناک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------