آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

خبر خوش براي جاماندگان از يارانه



اخبار,اخبار اقتصادی , هدفمندی یارانه ها

 درحالي با ثبت نام مجدد از متقاضيان دريافت يارانه نقدي تعدادي موفق به ثبت نام نشده و دچار مشکل شدند که قانون بودجه سال آينده دولت را موظف کرده تا اين افراد را به ليست يارانه بگيران اضافه کند.

 باتوجه به اينکه از 20 تا 31 فروردين ماه امسال و قبل از شروع رسمي فازدوم هدفمندي يارانه ها دولت که موفق به حذف يارانه بگيران نشده بوده، بنا را بر اعتماد گذاشته و ثبت نام مجدد را براي تعيين نيازمندان و انصراف غيرنيازمندان دربرنامه هاي خود قرار داد ، بودند افرادي که به هر دليلي موفق به ثبت نام نشدند و يا اينکه درصورت انجام مراحل آن در ليست قرار نگرفتند.

درحالي چندي بعد و البته بدون اطلاع رساني روشني مشخص شد که متقاضيان جامانده بايد با مراجعه به فرمانداري محل سکونت خود نسبت به ثبت نام براي دريافت يارانه اقدام کنند که درادامه مراجعان عنوان مي کردند با وجود طي مراحل طولاني يارانه اي دريافت نکرده اند و يا اينکه نيمي از فرايند الحاق آنها به ليست سازمان هدفمندي انجام شده و بخش ديگر آن معلق مانده است.

اين در حالي است که در برخي از خانوارها مشاهده مي شود که با وجود ثبت نام تمامي اعضاي خانواده گاهي هستند مواردي که يارانه يک و يا دوتن از آنها در هر ماه که يارانه نقدي به حساب سرپرستان خانوارشان واريز مي شود پرداخت نمي شود.

همچنين با توجه به اينکه در زمان ثبت نام ، روزهاي تعيين شده براساس پيش شماره کارت ملي سرپرست خانوار تقسيم بندي شده بود گاهي خانوارها موفق نشدند در همان روز مربوطه ثبت نام کرده و به طور کلي جا ماندند. درعين حال با وجود اينکه دولت دو روز پاياني را براي ثبت نام جاماندگان قرار داد؛ اما افراد بي اطلاع از اين موضوع به طور کلي از ثبت نام بازماندند.

از سويي ديگر گروه زوج هاي جوان قرار دارند که با ابهامهات موجود در اطلاع رساني در زمان ثبت نام موفق به اقدام درستي در رابطه به مراحل دريافت يارانه خود نداشتند. اين درحالي است که زوج هايي که بعد از سال 1389 (بعد از ثبت نام دور اول) ازدواج کرده و هنوز يارانه خود را از خانواده هايشان جدا نکرده بودند مي بايست به همراه خانواده ثبت نام کرده و بعد جداسازي را انجام مي دادند. با اين وجود برخي دچار اشتباه شده و به اميد جداکردن يارانه از سرپرست خانوار، در هيچ گروهي ثبت نام نکردند و در نهايت يارانه آنها نيز دچار مشکل شد به گونه اي که برخي عنوان مي کنند با وجود مراجعه زياد به فرمانداري و پليس+10 موفق به دريافت يارانه نشده اند.

بنابراين در شرايطي تعداد يارانه بگيران غير نيازمند در بين حدود 76 ميليون يارانه بگير فعلي کم نيست که تعدادي که بسيار مستحق تر نسبت به گروهاي پردرآمد در دريافت يارانه هستند جايي در ليست سازمان هدفمندي نداشته و موفق به ثبت نام و گرفتن يارانه نقدي ماهانه خود نشده اند. از اين رو مجلس در جريان بررسي تبصره هدفمندي در بودجه سال آينده در کنار اينکه دولت را موظف به حذف يارانه پردآمدها کرده است اين تکليف را نيز به عهده آن گذاشته که از فروردين 94 نسبت به ثبت نام متقاضيان دريافت يارانه نقدي اقدام کنند.

براين اساس در جريان رسيدگي به بخش‌هاي هزينه اي تبصره (21) بودجه 1394 در خصوص اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در بندي الحاقي دولت موظف شد از فروردين سال آينده نسبت به ثبت نام کساني که موفق به ثبت نام براي دريافت يارانه نشده‌اند در فرمانداري شهرستان اقدام کند؛ بنابراين بازماندگان از دريافت يارانه نقدي مي توانند اميدوار باشند که در صورت اجرايي شدن قانون، از فروردين سال آينده با تاييد نيازمندي به يارانه نقدي به جمع يارانه بگيران اضافه شوند.


 اخباراقتصادی  -  ايسنا

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------