توافق هسته ای ایران، به کاهش هرچه بيشتر قيمت نفت می انجامد؟



اخبار,اخباراقتصادی,وزیر نفت

بیژن زنگنه وزیر نفت گفت ایران می تواند به سرعت صادرات نفتی خود را دو برابر کند. وی گفت :«در صورتی که تحریم های بین المللی علیه ایران لغو شود، طی چند ماه یک میلیون بشکه در روز به تولید نفت خام کشور و صادرات آن اضافه خواهد شد.»

وال استریت ژورنال نوشت توافق هسته ای احتمالی با ایران ممکن است به کاهش هرچه بیشتر قیمتهای نفت بینجامد.

به گزارش «انتخاب» ، این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم کریستوفر هاردر نوشت: بیل اسپیندل Bill Spindle و بنوا فوکون Benoît Faucon گزارش دادند حصول توافق هسته ای با ایران ممکن است به کاهش تحریمهای این کشور بینجامد که این نیز به نوبه خود ممکن است به افزایش عرضه نفت به بازار بینجامد و قیمتهای نفت را بیش از پیش تحت فشار قرار دهد. برخی دلالان نفتی می گویند ازسرگیری مذاکرات میان مقامات ایرانی و آمریکایی در این هفته ممکن است بهانه دیگری برای کاهش قیمتهای نفت باشد، هرچند مذاکره کنندگان می گویند هنوز راه درازی تا رسیدن به توافق تا پایان مهلت 31 مارس در پیش دارند.

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران گفت ایران می تواند به سرعت صادرات نفتی خود را دو برابر کند. وی گفت :«در صورتی که تحریم های بین المللی علیه ایران لغو شود، طی چند ماه یک میلیون بشکه در روز به تولید نفت خام کشور و صادرات آن اضافه خواهد شد.»

نامه سناتورهای جمهوریخواه کمکی به مذاکرات نکرد زیرا دیپلماتهای ایرانی از تهدیدات گسترده برای باطل کردن توافق احتمالی ابراز نگرانی کردند.

پال سون Paul Sonne گزارش داد حتی شهرهای پررونقی مانند کالوگا در روسیه از سقوط قیمتهای نفت چنان لطمه دیده اند که دچار رکود شده اند. تحریم های غرب علیه روسیه بر سر بحران اوکراین نیز به وخامت اوضاع اقتصادی افزوده است. سقوط ارزش روبل نیز بانک مرکزی روسیه را بر آن داشته است تا نرخ های بهره را بالا ببرد، که این نیز در عمل دسترسی بسیاری از روس ها را به واح خرید مسکن یا خودرو قطع می کند.

لیام دنینگ می نویسد، عرضه بیش از حد نفت آمریکای شمالی به بازارهای جهان در کنار بازارهای سرمایه آسان فقط بر سرعت این سقوط آزاد می افزاید.


اخبار  اقتصادی  -  انتخاب

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------