جهش بورس تهران در پی توافق لوزان



اخبار,اخباراقتصادی,بازار بورس تهران

بورس تهران در اولین روز معاملات به تفاهم هسته‌ای ایران و گروه 1+5 واکنش بسیار مثبتی نشان داد و روزهای رونق خود را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، بورس تهران که ماه‌ها در انتظار توافق هسته‌ای بود و به دلیل ابهامات سیاسی و اقتصادی در یکسال گذشته در رکود عمیقی فرو رفته بود،بعد از اعلام توافق هسته‌ای روند جهشی خود را آغاز کرد و موجب خوشحالی سهامداران خود شد.
 
بر این اساس سهامداران صبوری که در سال گذشته علی رغم زیان های هنگفت در بورس باقی مانده بودند، امروز با آغاز افزایش قیمت‌ها و شروع طوفانی بورس پاداش صبر خود را گرفتند و خوشحال تر از مابقی سهامداران شدند به طوری که بعد از اعلام توافق هسته‌ای، بورس تهران با افزایش شدید تقاضا مواجه شد و به دلیل تاثیر پذیری اکثر شرکتهای بورسی از نتایج مذاکرات، با ورود نقدینگی و افزایش قیمت سهام شرکتها رو به رو شد.
 
بر این اساس شرکتهای بانکی و خودرویی که از ابتدای سال با اقبال سهامداران مواجه شده بودند، بعد از اعلام توافق هسته ای بیشترین تقاضای خرید بازار را به خود اختصاص دادند به طوری که سهام بانک صادرات در رویدادی بی سابقه از صف خرید یک میلیاردی برخوردار شد.این بانک در سال گذشته از کمترین اقبالی برخوردار شده و در قیمت های 70 تومان معامله می شد،امروز با 4 درصد افزایش به قیمت 95 تومان رسید.
 
بعد از بانک صادرات،بانک ملت نیز در ابتدای معاملات امروز از صف خرید 500 میلیون سهمی برخوردار شد و بیشترین تقاضای بازار را به خود اختصاص داد.در کنار شرکتهای بانکی، خودرویی ها نیز بیشترین تاثیرپذیری را از نتیجه مذاکرات داشتند و در ابتدای معاملات اولین روز هفته ایران خودرو ، پارس خودرو و سایپا از صف های میلیونی برخوردار شدند و مورد تقاضای اهالی تالار شیشه ای قرار گرفتند.
 
با این اتفاق بورس تهران که به دلیل خوش بینی ناشی از مذاکرات روند صعودی خود را از همان روزهای ابتدایی سال آغاز کرده بود، بعد از اعلام رسمی توافق هسته ای روند جهشی خود را شدت داد و تا نیمه معاملات امروز رشد 800 واحدی را تجربه کرد و به راحتی موفق به عبور از نیمه 66 هزار واحدی شد.
 
همچنبن در نیمه معاملات اولین روز هفته بیش از 248 میلیون سهم به ارزش 74 میلیارد تومان در بورس تهران معامله شد.

 

 اخبار اقتصادی - ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------