آخرین اخبار اقتصادی

بیت‌کوین ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید

هاوینگ مورد انتظار بیت‌کوین رخ داد و ارتفاع بلوک بیت‌کوین به ۸۴۰هزار رسید. به گزارش ایسنا، این رویداد که تعداد سکه‌های جدید…

الزامات بانک مرکزی برای بانک‌ها در سال 94



اخبار,اخباراقتصادی,ولی اله سیف

رییس شورای پول و اعتبار با اشاره به توافقات حاصل از مذاکرات هسته‌ای و صدور بیانیه لوزان، خاطرنشان کرد: با توافق صورت گرفته، بانک ها باید فعالیت خود را بیشتر کنند و برای حضور پررنگ در عرصه بین المللی آماده باشند.

رییس کل بانک مرکزی افزایش سرمایه بانک‌های دولتی و بالا بردن نسبت کفایت سرمایه بانک‌ها را از ضرورت‌های موجود در سال جدید عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، ولی اله سیف در دیدار با مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانکها و موسسات اعتباری با اشاره به اهمیت بالابردن نسبت کفایت سرمایه بانک‌ها گفت: بر اساس طرح تحقیقاتی که در پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی انجام شده ، نتایج مربوط به هر بانک توسط معاونت نظارتی به بانک ها اعلام خواهد شد.

وی افزود: افزایش سرمایه بانک‌های دولتی افزایش سرمایه بانکها با هدف تامین نسبت کفایت سرمایه مناسب بانک ها از موارد لازم الاجرا برای سال جاری است.

رییس کل بانک مرکزی همچنین ضمن اشاره به این نکته که آمار مطالبات غیرجاری به نحو قابل ملاحظه و نامتعارفی افزایش یافته است، آخرین بخشنامه سال گذشته بانک مرکزی درخصوص نحوه محاسبه مالیات مربوط به ذخیره مطالبات مشکوک الوصول را بسیار پراهمیت دانست و افزود: این بخشنامه، هم‌سو با سیاست‌ها و تدابیر دولت مبنی بر ارتقای رقابت‌پذیری نظام مالی و بانکی کشور و از رهگذر همکاری و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی در دولت به ویژه با هم اندیشی وزیر اقتصاد تدوین و براساس آن مقرر شد، هزینه منظور شده برای ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی مجاز نیز به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مد نظر قرار گیرد.

بنابر گزارش بانک مرکزی، رییس شورای پول و اعتبار با اشاره به توافقات حاصل از مذاکرات هسته‌ای و صدور بیانیه لوزان، خاطرنشان کرد: با توافق صورت گرفته، بانک ها باید فعالیت خود را بیشتر کنند و برای حضور پررنگ در عرصه بین المللی آماده باشند.

سیف در پایان از مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک‌ها و موسسات اعتباری برای درک ضرورت‌ها و اقتضائات بانک مرکزی تشکر و قدردانی کرد و وظایف نظام بانکی را خصوصا" با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با نقش بانکها در رشد و توسعه اقتصادی کشور، بسیار مهم تلقی و بر اجرای آن تاکید کرد.


 اخبار اقتصادی  -   ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------