آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

دلار گرا ن شد/ بازار منطقی شده است؟



اخبار,اخباراقتصادی,قیمت دلار

درحالی که تصور می شد، پس از توافق لوزان قیمت دلار در بازار روند نزولی را پیش گیرد ولی امروز قیمت ها بازهم روند صعودی به خود گرفتند.

به گزارش خبرآنلاين، صرافان بازار تهران براين باورند که شوک ناشي از توافق هسته اي يک هفته پيش از انتشار بيانيه در بازار نمايان شده بود. در اثر اين اتفاق قيمت ها قدري تعديل شده و در حال حاضر نيز بازار به ثبات رسيده است.

در همين حال جمشيد پژويان اقتصاددان در گفت وگويي با سايت صداي اقتصاد، شرايط جديد بازار را حرکت برمحور منطقي تفسير کرده است. او در مورد شرايط بازار ارز گفته است:«واکنش بازار ناشي از منطقي تر شدن بازار در مورد قيمت گذاري ارز است. بازار ما در حدود 30 سال قبل چندین بار خطا کرده و به جایی رسیده که از محل انتظارات تدریجی دچار هیجان نشود. واقعیت کنونی بازار این است که بعد از انتشار بیانیه مشترک لوزان، هیچ عامل واقعی برای کاهش نرخ ارز وجود نداشت. برای واکنش بازار ارز باید منتظر اجرایی شدن مفاد توافق را داشت. به ویژه زمانی بازار ارز ممکن است یک واکنش واقعی نشان دهد که تحریم های نفتی عملا برداشته شده و درآمد نفتی و ارزی کشور از این محل تحت تاثیر قرار گیرد.»

در آخرين ساعات معاملات امروز دلار به قيمت 3 هزار و 284 تومان در بازار معامله شد. اين قيمت در قياس با ديروز رشد 80 توماني را تجربه کرده است. پيش از اين فعالان بازار و تحليلگران اقتصادي پيش بيني کرده بودند در بهترين حالت قيمت دلار تنها 100 تا 200 تومان کاهش مي يابد ولي در نهايت بازهم بهاي دلار رشد پيدا کرد.

 

در همين حال برخي صرافان نيز نقل مي کنند که رشد قيمت دلار به جهت مقاومت صرافان در مقابل ارزاني بيشتر رخ داده است. با اين حال تحليلگراني مانند پدرام سلطاني نايب رئيس اتاق ايران براين باوراست که حداقل زماني نزديک به شش ماه براي تاثيرگذاري لغو تحريم ها براقتصاد ايران نياز است. در حال حاضر هيچ اتفاق مثبتي براي انتقال دلارهاي نفتي به بازار رخ نداده است.

 

 اخبار اقتصادی  - خبر  آنلاین 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------